Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

گسترش آتشسوزی در Keremeos Creek

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با گسترش آتشسوزی در Keremeos Creek ساکنین بیشتری مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

بگفته BC Wildfire Service تا دوشنبه شب وسعت آتشسوزی به 2,790 هکتار رسیده که حدود هفت برابر مساحت Stanley Park است. این درحالیست که ابعاد آتشسوزی تا عصر یکشنبه تنها 437 هکتار بود.

صبح دوشنبه Regional District of Okanagan Simikameen به ساکنین بیش از 200 خانه در دهکده Apex Mountain دستور تخلیه خانه‌هایشان را داد.

تا عصر همان روز 54 خانواده دیگر در Sheep Creek Road South در شمال Olalla و بزرگراه 3A نیز مجبور به ترک خانه‌های‌ خود شدند.

بگفته مقامات محلی دستور تخلیه با هدف حفاظت از سلامت، ایمنی و رفاه افراد یا کاستن از آسیب‌های مالی صادر می‌شود.

خدمات پشتیبانی اضطراری City of Penticton وظیفه ارائه امکانات و حمایت از کسانی که مجبور به تخلیه منازل خود شده‌اند را عهده‌دار شده است.

آدام گوودوین، موسس ESS در اینباره گفت: “ما به همه توصیه می‌کنیم به دستورات توجه کرده و هرچه سریع‌تر نواحی مربوطه را به مقصد نقاط امن‌تر ترک کنند. اقامت در منزل خانواده یا دوستان و اجاره اقامتگاه ازجمله گزینه‌های این افراد است. به این ترتیب می‌توانیم به کسانی که به کمک ما نیاز واقعی دارند خدمات‌ بهتری ارائه دهیم. البته در هر صورت همه می‌توانند به ESS مراجعه کرده یا با ما تماس بگیرند. اطمینان از حفظ ایمنی و رفاه تمام افراد اولویت همیشگی ماست.”

آتشسوزی در Keremeos Creek از روز جمعه شروع شد.

BC Wildfire در اینباره اظهار داشت: “هم‌اکنون از شدت آتشسوزی کاسته شده اما انتظار داریم دوباره گسترش پیدا کند. کاهش دمای هوا در روزهای آتی نیز ادامه دارد و نیروهای ما فرصت پیدا می‌کنند در این مدت ابتکار عمل در مقابله با آتش را بدست بگیرند.”

هم‌اکنون 144 آتش‌نشان در حال مبارزه با شعله‌های آتش و حفاظت از اموال شهروندان هستند. علاوه بر این مراقبت از برخی خطوط انتقال آب و زیرساخت‌های حیاتی بریتیش‌کلمبیا نیز در دستور کار قرار دارد.

این آتشسوزی در منطقه‌ای صعب‌العبور و صخره‌ای در 21 کیلومتری جنوب‌غربی Penticton و 11 کیلومتری شمال Olalla رخ داده است. محل آتشسوزی در حدود 5 کیلومتری جنوب‌شرقی Apex Mountain Resort قرار دارد.

روز شنبه Regional District of Okanagan Similkameen تخریب یک ساختمان توسط آتشسوزی را تایید کرده بود.

منبع: Global News