Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

کاهش قیمت مسکن در مترو ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش نرخ بهره‌ بانک‌‌های کانادا در بهار امسال، فروش مسکن در مترو ونکوور کاهش یافته است.

بر اساس اطلاعات پلتفرم کارگزاری و جستجوی مسکن HouseSigma، میزان تقاضای خرید مسکن در مترو ونکوور در جولای ۲۰۲۲ نسبت به فروش فوق‌العاده مسکن در فوریه ۲۰۲۲ کاهش ۱۴٬۴ درصدی داشته است.

در ماه جولای ۲۰۲۲ میانگین قیمت مسکن در کل منطقه نسبت به ماه گذشته ۰٬۹ درصد کاهش داشته است. میانگین قیمت مسکن در فوریه ۲۰۲۲ حدود ۱٬۰۲۸ میلیون دلار بوده است.

میانگین قیمت مسکن در مترو ونکوور در طی سال‌ها افزایش یافته است. میانگین قیمت مسکن در این منطقه در جولای ۲۰۱۷ حدود ۷۲۶٬۵۰۰ دلار، در جولای ۲۰۲۲ به ۸۲۰٬۰۰۰ دلار و در جولای ۲۰۲۱ به ۸۷۰٬۰۰۰ دلار افزایش یافته است.

از ابتدای سال تا کنون بیشترین کاهش قیمت‌ها در دلتا مشاهده شده است. میانگین قیمت مسکن دلتا با کاهش ۲۴٬۷ درصدی در فوریه ۲۰۲۲ از ۱٬۶۲۵ میلیون دلار به ۱٬۲۲۴ میلیون دلار در جولای ۲۰۲۲ رسیده است.

سوری دومین شهری است که بیشترین میزان کاهش قیمت مسکن را تجربه می‌کند. قیمت مسکن‌ در سوری با کاهش ۲۴ درصدی از ۱٬۰۹۳ میلیون دلار به ۸۳۰٬۰۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

در شهرهای میپل ریج، لنگلی و ونکوور قیمت مسکن کاهش اندکی داشته و به زیر مرز ۱ میلیون دلار رسیده است.

قیمت مسکن در میپل ریج با کاهش ۲۲٬۶ درصدی به ۹۶۸٬۰۰۰ دلار و در لینگلی با کاهش ۲۱٬۲ درصدی به ۷۸۸٬۰۰۰ دلار کاهش یافته است.

میانگین قیمت مسکن در ونکوور کاهش ۱۳٬۶ درصدی داشته و از ۱٬۰۶۳ میلیون دلار در فوریه ۲۰۲۲ به ۹۱۸٬۰۰۰ دلار در جولای ۲۰۲۲ رسیده است.

قیمت مسکن نورث ونکوور با کاهش ۱۹٬۵ درصدی به ۱٬۰۱۴ میلیون دلار، برنابی با کاهش ۱۳٬۴ درصدی به ۷۴۷٬۰۰۰ دلار و ریچموند نیز با کاهش ۱۱٬۱ درصدی به ۸۴۲٬۰۰۰ دلار رسیده است.

بیشترین کاهش قیمت مسکن با کاهش ۱۶٬۲ درصدی که به ۲٬۲۳ میلیون دلار رسیده در وست ونکوور مشاهده شده است.

کمترین کاهش قیمت مسکن نیز در پورت مودی و نیو وست مینستر با ۹٬۹ درصد به ۸۵۰٬۰۰۰ دلار و ۶۵۳٬۰۰۰ دلار بوده است.

تنها شهری که در آن قیمت مسکن افزایش یافته شهر کوکیتلام بوده است. میانگین قیمت مسکن این شهر با رشد ۳٬۹ درصدی از ۸۹۹٬۰۰۰  به ۹۳۵٬۰۰۰ دلار رسیده است.

هیئت املاک و مستغلات ونکوور بزرگ نیز اعلام کرده فروش املاک آنها در جولای ۲۰۲۲ نسبت به ماه قبل ۴۳ درصد کاهش داشته است.

هیئت املاک و مستغلات فریزر نیز که سوری، دلتا و رایت راک را پوشش می‌دهند کاهش ۵۰٬۵ درصدی را تجربه کرده‌اند.

با افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا به ۲٬۵ درصد، متخصصان معتقدند توان مالی خریداران بالقوه مسکن کاهش پیدا می‌کند. موج بعدی کاهش خرید مسکن در ماه سپتامبر و با افزایش نرخ بهره بانکی رخ خواهد داد.

 

 

منبع: Dailyhive