Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

کانادایی‌ها به فیش‌های حقوق خود توجهی نمی‌کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای بسیاری لحظه واریز حقوق بهترین روز هفته یا ماه است، اما مطالعه‌ای جدید نشان داده که شهروندان کانادایی چندان به جزئیات دستمزد خود توجه نمی‌کنند.

براساس یک مطالعه آنلاین که توسط Ketchum و به سفارش Payments Canada انجام شده کارکنان کانادایی نسبت به وضعیت دستمزد خود بی‌تفاوت هستند. این بررسی از تاریخ 30 جون تا 6 جولای 2022 انجام شده و با پرسش از 1,503 شاغل تمام‌وقت کانادایی انجام شده است.

ازجمله نتایج این مطالعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 46 درصد شرکت‌کنندگان به پیشبینی هوا بیشتر از دستمزد توجه می‌کنند.
  • 38 درصد شرکت‌کنندگان به اختلاف دستمزد توجه چندانی نمی‌کنند.
  • 35 درصد شرکت‌کنندگان پرداختن به جزئیات دستمزد را دلهره‌آور می‌دانند.
  • 34 درصد شرکت‌کنندگان تنها در هنگام ثبت اطلاعات مالیاتی جزئیات دستمزد را می‌بینند.
  • 23 درصد شرکت‌کنندگان تمایل چندانی به پرسش از کارفرما درباره جزئیات کسر درآمد فیش حقوقی ندارند.

در اطلاعیه مطبوعاتی Payments Canada آمده: “حدود 971 میلیارد پرداخت در هر سال مالی کانادا انجام می‌شود و در این بین بروز اشتباه و کسر از دستمزد اجتناب‌ناپذیر است.”

براساس تحقیقات جدید Payments Canada بسیاری از کارکنان کانادایی اطلاعات چندانی درباره وضعیت دستمزد خود ندارند و 38 درصد آن‌ها به ندرت متوجه کسری پرداخت خود می‌شوند.

بنابر اعلام کریستینا لوگو، مدیرعامل Payments Canada، این نظرسنجی با هدف بررسی میزان توجه کانادایی‌ها به مبالغ دستمزد و فیش حقوقی آن‎‌ها انجام شده است.

لوگو در اینباره گفت: “هدف مطالعه بررسی میزان درک کارکنان کانادایی درباره فیش حقوقی و چگونگی بهبود تجربه آن‌ها در این زمینه انجام شده است.”

بگفته لوگو دیجیتالی شدن فرایند پرداخت دستمزد باعث شده بررسی اطلاعات آسان‌تر شده و جزئیات آن خیلی راحت‌تر در دسترس باشد.

او افزود: “حساب‌های بانکی ما هم‌اکنون یک سپرده مستقیم، امن، سریع و کارآمد هستند. بنابراین هیچ نیازی به تلاش برای بررسی وضعیت دستمزد نیست زیرا همیشه می‌توان آن را از اپلیکیشن تلفن همراه تماشا کرد.”

به باور لوگو کارفرمایان کانادایی باید بی‌طرفانه به بهبود آگاهی کارکنان درباره فیش حقوقی آن‌‌ها کمک کنند و این مهم با همکاری هر دو امکان‌پذیر می‌شود.

منبع: Global News