Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

افزایش فروش مسکن در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فروش مسکن در کلگری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با سرعت افزایش یافته است. با این وجود احتمال دارد این سرعت کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارش هیئت املاک و مستغلات کلگری (CREB) که به تازگی منتشر شده، فروش مسکن در کلگری نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته افزایش ۲٬۲ درصدی داشته است.

این اعداد و ارقام حاکی از آن هستند که گزینه‌های موجود به زودی کم خواهند شد، در نتیجه کمبود عرضه باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

شاخص قیمت یک خانه در کلگری در حال حاضر ۵۴۴٬۷۳۳ دلار است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.  

شاخص قیمت یک خانه مستقل ۶۵۰٬۰۰۰ دلار است که به دلیل کمبود گزینه‌های زیر ۶۰۰٬۰۰۰ دلار، این نوع خانه‌ها در کلگری کمتر شده‌اند.

با فهرست‌ شدن خانه‌های اقتصادی که در یک ردیف قرار دارند، فروش مسکن در کلگری نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر وضعیت فروش مسکن می‌توان به افزایش مهاجرت استانی اشاره کرد. به گفته CREB مردم با هدف رشد تجاری و هزینه‌های پایین استان به آلبرتا مهاجرت می‌کنند.

علاوه بر این، افزایش نرخ وام مسکن به بالاترین حد خود در یک دهه گذشته است تأثیر قابل توجهی بر بازار فروش مسکن خواهد گذاشت.

بر اساس گزاری CERB افزایش هزینه‌ دریافت وام و کاهش گزینه‌های مسکن مقرون به صرفه باعث می‌شود در نیمه دوم سال با کاهش خرید مسکن مواجه شویم. همچنین انتظار می‌رود نرخ شاخص مسکن از سال گذشته بیشتر شود.

 

منبع: Dailyhive