Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری دولت فدرال برای ساخت مسکن ارزان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال قصد دارد 2 میلیارد دلار برای تامین نیاز بازار مسکن و ساخت خانه‌های ارزان‌ هزینه کند.

جاستین ‌ترودو این خبر را 30 آگست و طی کنفرانسی مطبوعاتی در Kitchener آنتاریو اعلام کرد. این سرمایه در بودجه 2021 و 2022 فدرال ذکر شده است. در جریان این کنفرانس احمد حسین، وزیر مسکن کانادا، نیز حضور داشت.

این سرمایه‌گذاری به دولت اجازه می‌دهد تا 17,000 خانه جدید در سرتاسر کشور بسازد که شامل واحدهای مسکونی ارزان هم می‌شود. هنوز جدول زمان‌بندی برای اجرای این پروژه منتشر نشده است.

ترودو همچنین براساس Affordable Housing Innovation Fund یک برنامه جدید و پنج‌ساله rent-to-own را نیز معرفی کرد. هم‌اکنون پیمانکاران می‌توانند درخواست خود برای اجرای پروژه‌ها را ارسال کنند.

طی ماه‌های اخیر و با رشد نرخ‌های بهره و ورود بیشتری شهروندان به بازار اجاره مسکن شاهد رشد اجاره‌بها در سرتاسر کشور بودیم. در بازارهای گران‌قیمت ازجمله تورنتو و ونکوور این افزایش موجب ثبت رکوردهای جدید اجاره‌بها شده است.

ترودو در جریان این کنفرانس گفت: “مسکن باید برای اجاره‌کنندگان و خریداران ارزان‌تر شود. من با بسیاری از شهروندان که نگران پیدا کردن خانه برای زندگی بودند صحبت کرده‌ام. این چالشی اساسی برای کسانیست که بدنبال خرید یا اجاره مسکن هستند. ما شاهد رشد قیمت خرید و اجاره‌ در کشور بوده و از نیاز به عرضه بیشتر مسکن و یافتن راه‌حل‌های نوآورانه مطلع هستیم.”

براساس بخشی از این سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری دولت باید مرحله سوم برنامه Rapid Housing Initative را اجرا کند. به این ترتیب 4,500 واحد ارزان‌ مسکونی ساخته خواهد شد.

این سرمایه‌گذاری شامل پروژه‌های حمایتی از افراد درخطر بی‌خانمان شدن و زنان نیازمند مسکن نیز می‌شود.

همچنین طبق برنامه Affordable Housing Innovation Fund حداقل 10,800 واحد مسکونی، شامل 6,000 واحد ارزان‌، ساخته خواهد شد.

ترودو در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: “هنگامی که مردم مستاجر یا مالک خانه هستند می‌توانند بهتر برای خود و جامعه سرمایه‌گذاری کنند. مشکل قیمت مسکن پیچیده بوده و راه‌حل ساده‌ای برای آن وجود ندارد. البته با اجرای برنامه‌های گوناگون ازجمله آنچه امروز معرفی کردیم می‌توان مسکن بیشتری عرضه کرد و شانس شهروندان برای خانه‌دار شدن بیشتر می‌شود.”

منبع: Daily Hive