Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

برنامه جدید آنتاریو برای حل مشکلات سیستم درمانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان بهداشتی آنتاریو قصد دارند با انجام اقدامات گوناگون ثبات را به سیستم درمانی استان بازگردانند. ازجمله این برنامه‌ها حمایت مالی بیشتر برای انجام عمل‌های جراحی در کلینیک‌های خصوصی، چشم‌پوشی از هزینه آزمون و ثبت‌نام پرستاران آموزش‌دیده خارجی و فرستادن بیماران از بیمارستان به مراکز مراقبتی اشاره کرد.

البته به باور منتقدان این اقدامات برای حل بحران فعلی کافی نیست. این درحالیست که برخی بیمارستان‌ها طی تابستان مجبور به تعطیل کردن بخش‌های اورژانس خود برای ساعت‌ها یا روزها شده‌اند.

روز پنجشنبه سیلویا جونز، وزیر بهداشت استان، از تلاش برای استخدام نیروی حرفه‌ای بیشتر، خالی کردن تخت‌های بیمارستانی و کاستن از زمان انتظار عمل‌های جراحی خبر داد.

در این بین مسئولان تلاش می‌کنند خدمات درمانی را بصورت خصوصی ارائه کرده اما هزینه آن را تامین کنند. ازجمله این خدمات می‌توان به انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های کودکان و کلینیک‌های خصوصی تحت پوشش OHIP اشاره کرد. همچنین آن‌ها مشغول بررسی گزینه‌هایی برای بالا بردن ظرفیت انجام عمل‌های جراحی با افزایش تعداد آن در مراکز بهداشتی مستقل هستند.

بگفته جونز آنتاریو برای بهبود سیستم بهداشتی خود به روش‌های جسورانه، مبتکرانه و خلاق نیاز دارد. با اینحال او از پاسخ به این سوال که آیا آنتاریو اجازه تاسیس کلینیک‌های خصوصی بیشتر را می‌دهد یا خیر امتناع کرد.

جونز افزود: “خدمات درمانی همچنان با استفاده از کارت OHIP در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. ما ارزش برخی از این مراکز بهداشتی مستقل که برای دهه‌ها در آنتاریو فعال بوده‌اند را برای کاستن از فشار بر بیمارستان‌های خود دریافته‌ایم. بعلاوه بسیاری از این مراکز مستقل از گذشته قراردادهای همکاری گوناگون را با بیمارستان‌های محلی امضا کرده‌اند.”

بگفته مت اندرسون، مدیرعامل Ontario Health، کلینیک‌های خصوصی بمنظور انجام عمل‌های جراحی عقب‌افتاده که طی دوران پاندمی COVID-19 بر تعداد آن‌ها افزوده شده، استفاده می‌شوند.

اندرسون در اینباره گفت: “به باور ما این کار به خالی شدن هرچه سریع‌تر لیست جراحی‌های عقب‌افتاده کمک کند. بعلاوه نیازی به جابجا کردن کارکنان از سیستم بهداشت عمومی به خصوصی نخواهد داشت.”

البته او توضیحی درباره اینکه کدام کلینیک‌های خصوصی برای انجام این جراحی‌ها در نظر گرفته شده‌اند نداد.

دکتر الن دروماند، از رئسای روابط عمومی Canadian Association of Emergency Physicians و پزشک ER در بیمارستان پرت آنتاریو، باور دارد که این اقدام کمک چندانی به بخش‌های اورژانس نمی‌کند و مشکل اصلی در حال حاضر کمبود پرستار است.

او گفت: “ما باید هرچه سریع‌تر برای حفظ پرستاران خود در بخش‌های اورژانس اقدام کنیم. متاسفانه وعده‌های بسیاری بر روی کاغذ دریافت کردیم اما در عمل اقدامی انجام نشده است.”

کاترین هوی، رئیس انجمن پرستاران آنتاریو، با انتقاد از طرح افزایش ارائه خدمات در کلینیک‌های خصوصی گفت: “این یک برنامه برای پر کردن جیب سرمایه‌گذاران است. البته در آن گام‌هایی برای حمایت از پزشکان اورژانس پیشبینی شده اما خبری از پرستاران نیست.”

او در ادامه افزود: “طی چند هفته گذشته ده‌ها دپارتمان اورژانس به دلیل کمبود پرستار تعطیل شده‌اند. بنابراین دولت در اینجا فرصتی بزرگ برای افزایش حمایت از پرستاران و استخدام نیروی جدید با هدف جلوگیری از تعطیلی‌های بیشتر را از دست داد.”

طبق برنامه جدید مسئولان آنتاریو موقتا هزینه آزمون، ارسال درخواست و ثبت‌نام نیروهای بین‌المللی و پرستاران آموزش‌دیده را که 1,500 دلار خواهد شد برعهده می‌گیرد. همچنین آن‌ها قصد دارد طی سه سال آینده 57.6 میلیون دلار برای افزایش تعداد پرستاران شاغل در مراکز مراقبتی سرمایه‌گذاری کنند.

به باور دوریس گرینسپان، مدیرعامل Registered Nurses Association of Ontario، تقبل هزینه‌های ثبت‌نام می‌تواند روند رسیدگی به درخواست‌ها را سرعت بخشد. با اینحال او درباره استفاده از کلینیک‌های شخصی مردد بوده و احتمال می‌دهد سهامداران بجای بیماران در اولویت قرار بگیرند.

همزمان آنتاریو برنامه‌ای برای کمک به نیروهای بیمارستانی در جوامع شمالی و روستایی ارائه کرده که براساس آن پزشکان اورژانس می‌توانند از دپارتمان‌‎های اورژانس روستایی حمایت کرده و ارتباط میان پزشکان آن‌ها تسهیل می‌شود.

دروماند درباره این برنامه گفت: “ایده حمایت از بیمارستان‌های روستایی توسط پزشکان باتجربه پیش از این در بریتیش‌کلمبیا اجرا شده و نتایج مثبتی داشته است.

دولت استانی روز پنجشنبه قانونی نیز برای مراکز مراقبی وضع کرده که به بیماران اجازه می‌دهد تا زمان خالی شدن تخت در مرکز مدنظر یک تخت انتظار موقت در یک مرکز دیگر برایشان تدارک دیده شود.

پائول کالاندرا، وزیر مراکز مراقبتی طولانی‌مدت، در اینباره گفت: “ما به هیچ عنوان کسی را مجبور به خروج از مراکز مراقبتی نمی‌کنیم. این تغییر به ما اجازه می‌دهد تا به افراد بستری در بیمارستان توضیح دهیم نیازهای آن‌ها قابلیت پاسخ در مراکز مراقبتی را دارد.”

بگفته Ontario Hospital Association هم‌اکنون حدود 5,800 بیمار در بیمارستان‌های استان هستند که در صورت وجود تخت خالی امکان انتقال به مراکز مراقبتی را خواهند داشت.

با اینحال به باور فرانس گلیناس، منتقد بهداشتی NDP، قدرت بیمارستان‌ها برای خارج کردن بیماران از بیمارستان بسیار زیاد بوده و بیماران امکان ممانعت از چنین تصمیماتی را ندارند.

دولت همچنین قصد دارد 300 تخت بیمارستانی که برای قرنطینه بیماران COVID-19 تدارک دیده شده بود را به بیمارانی که در لیست انتظار قرار دارند اعطا کند. بگفته آن‌ها طی شش ماه آینده این تعداد می‌تواند 1,000 تخت دیگر هم افزایش یابد.

منبع: Global News