Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

اعلام جزئیات برنامه دندانپزشکی فدرال برای خانواده‌های کم‌درآمد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو همزمان با اعلام اقدامات جدید دولت برای مبارزه با تورم جزئیات بیشتری از برنامه دندانپزشکی دولت برای خانواده‌های کم‌درآمد، کمک‌ مالی تک‌نوبت برای مستاجران کم‌درآمد و افزایش موقتی اعتبار GST را اعلام کرد. این برنامه‌ها بخشی از توافق مشترک دولت لیبرال و NDP هستند.

بگفته منابع آگاه هر دو حزب، ترودو و جگمیت سینگ رهبر NDP روز پنجشنبه و بصورت جداگانه این جزئیات را اعلام می‌کنند.

براساس این قانون دولت هزینه ویزیت دندانپزشکی کودکان کمتر از 12 سال که خانواده آن‌ها سالانه 90,000 دلار یا کمتر درآمد دارند را می‌پردازد. رقم دقیق این حمایت مالی بزودی اعلام خواهد شد.

این برنامه با هدف تامین موقت هزینه درمان خانواده‌های کم‌درآمد تا زمان ارائه برنامه دائمی مراقبت دندانپزشکی دولت پرداخت خواهد شد.

در ماه مارچ دولت‌های لیبرال و NDP توافق کردند تا در ازای پیشبرد وعده‌های انتخاباتی حزب NDP آرای کافی برای تشکیل دولت اقلیت در اختیار حزب لیبرال قرار گیرد. ازجمله آن‌ها اجرای برنامه مراقبت دندانپزشکی است.

همزمان دولت قصد دارد GST tax credit را با هدف کاستن از هزینه‌های سرسام‌آور زندگی برای کانادایی‌های کم‌درآمد افزایش دهد.

حزب NDP ماه‌هاست از دولت می‌خواهد برای کمک به شهروندان اعتبار GST tax credit را دوبرابر کند. به این ترتیب کانادایی‌های مجرد می‌توانند تا 467 دلار اعتبار GST دریافت کنند. این رقم برای افراد متاهل یا دارای شریک قانونی 612 دلار بوده و به ازای هر کودک کمتر از 19 سال 161 دلار اضافی هم دریافت می‌کنند.

همچنین هر دو حزب قصد دارند کمک‌های مالی به کسانی که درگیر مشکل مسکن هستند را افزایش دهند. طبق توافق NDP-Liberal امسال مستاجران مطابق Canada Housing Benefit یک کمک‌هزینه تک‌نوبت 500 دلاری را دریافت می‌کنند.

این برنامه‌ها طی جلسته پارلمان در تاریخ 19 سپتامبر به شکل لایحه‌ در خواهد آمد.

منبع: CBC