Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

جزئیات برنامه‌های جدید دولت برای کمک به شهروندان کم‌درآمد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو هفته گذشته جزئیات بیشتری درباره اقدامات جدید دولت ازجمله برنامه جدید دندانپزشکی، برنامه دوبرابر کردن اعتبار موقت GST و برنامه حمایت مالی از مستاجران را اعلام کرد.

هدف از این اقدامات حمایت از شهروندان در شرایط تورم و رشد شدید قیمت‌ها است.

ترودو در پستی توییتری گفت: “ما به طبقه متوسط و خانواده‌های نیازمندتر کمک می‌کنیم و پول بییشتری را به جیب شما بازمی‌گردانیم.”

در ادامه به این سه برنامه می‌پردازیم.

دوبرابر شدن اعتبار GST

براساس توافق بین دولت لیبرال و NDP حداقل طی شش ماه آینده اعتبار GST دو برابر خواهد شد.

به این ترتیب حدود 12 میلیون نفر از شهروندان شرایط دریافت این اعتبار را خواهند داشت.

براساس اعلام نخست‌وزیر با این تصمیم صدها دلار به حساب نیمی از خانواده‌های کانادایی و نیمی از سالمندان کشور واریز می‌شود.

این برنامه با هدف کمک به کانادایی‌ها بمنظور تامین مخارج زندگی در شرایط تورمی کنونی اجرا خواهد شد. برای مثال والدینی که دو فرزند دارند تا 467 دلار بیشتر دریافت می‌کنند.

برنامه جدید دندانپزشکی

مارچ امسال حزب NDP توافقنامه‌ای با حزب لیبرال امضا کرد که طبق آن در صورت اجرای برخی برنامه‌ها آن‌‎ها به در قدرت ماندن دولت لیبرال تا سال 2025 کمک کند.

یکی از بندهای این توافق اجرای برنامه دندانپزشکی و Pharmacare برای تمام کانادایی‌هاست.

ماه گذشته جگمیت سینگ، رهبر حزب NDP، یادآور شد در صورت اجرا نشدن این برنامه‌ها توافق خود با حزب لیبرال را پایان خواهد داد.

نخست‌وزیر جاستین‌ ترودو در اینباره گفت: “همانطور که ابتدای سال قول دادیم برنامه دندانپزشکی اجرا می‌شود. این نخستین گام در راستای اجرای برنامه ملی مراقبت دندانپزشکی است. ما قصد داریم این برنامه را تا پایان سال 2023 برای افراد زیر 18 سال دارای معلولیت و سالمندان اجرا کرده و تا پایان 2025 آن را تکمیل کنیم.”

برنامه حمایت از مستاجران

دولت فدرال کمک‌هزینه‌ای تک‌مرحله‌ای و 500 دلاری در قالب Canada Housing Benefit Program در نظر گرفته است.

به این ترتیب این کمک مالی اضافی به حساب کسانی که کمک‌هزینه ماهیانه مسکن دریافت می‌کنند واریز می‌شود. دولت لیبرال اولین بار برنامه مزایای مسکن را معرفی کرده و به اجرای آن در استان‌ها و قلمروها کمک می‌کند.

به این ترتیب هزاران مستاجر کم‌درآمد جدید نیز مشمول این کمک‌ها شده و طبق برآوردها 1.8 میلیون کانادایی آن را دریافت خواهند کرد.

هفته گذشته دولت فدرال همکاری تاریخی خود با First Nations در بریتیش‌کلمبیا را اعلام کرد. در گام نخست این توافق حدود 3,000 مسکن در ونکوور ساخته می‌شود و در سال‌های آتی این تعداد به 6,000 واحد خواهد رسید.

نخست‌وزیر در اینباره گفت: “در برنامه بودجه برنامه‌ای برای کمک به مستاجراولی‌ها در نظر گرفتیم که شامل یک Tax-Free Saving Account می‌شود. همچنین اوایل ماه جاری سرمایه‌گذاری‌ برای ساخت فوری 1000 واحد مسکونی ارزان‌قیمت در سرتاسر کشور، همزمان با معرفی برنامه جدید و آزمایشی اجاره-تا-تملک، را معرفی کردیم.”

منبع: Daily Hive