Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

احداث شرکت هواپیماسازی در شرق کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام نخست‌وزیر جیسون کنی، شرکت De Havilland Aircraft of Canada قصد دارد یک شرکت هواپیماسازی در شرق کلگری احداث کند.

کنی این خبر را در راستای اقدامات دولت برای جذب نیروی کار حرفه‌ای به آلبرتا عنوان کرده است.

بگفته کنی سه خط تولید هواپیما در این شرکت ایجاد می‌شود و امید هستند این تعداد به چهار خط افزایش یابد.

او در اینباره گفت: “این اقدام موجب جذب 1,500 نیروی کار حرفه‌ای با دستمزد بالا شده و یک سرمایه‌گذاری تاثیرگذار در بخش تولید آلبرتا خواهد بود. به این ترتیب بخشی از تجهیزات کنونی در Downsview تورنتو به کلگری منتقل می‌شوند.”

بگفته مسئولان شرکت زمین مدنظر برای احداث واحد هواپیماسازی در Wheatland County، بین منطقه Chestermere و Strathmore در غرب شهر Strathmore، پیشبینی شده است. زمین مذکور حدود 600 هکتار مساحت داشته و عملیات ساخت شرکت از اوایل سال آتی آغاز می‌شود. پیشبینی شده این شرکت از سال 2025 قابل بهره‌برداری باشد اما ساخت کامل آن سال‌ها زمان خواهد برد.

شری بریدسان، از مالکین شرکت De Havilland Field، در اینباره گفت: “این واحد در یک روز احداث نمی‌شود و انتظار داریم ساخت آن 10 تا 15 سال به طول بیانجامد. ما می‌خواهیم آن را با دقت و بدون عجله بسازیم و مطمئن شویم تمام و کامل خواهد بود.”

در این واحد از بخش تولید تا موزه و امکانات آموزشی پیشبینی شده و به باور کارشناسان می‌تواند به پیشرفت اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه کمک بسیار زیادی کند.

جمعیت این ناحیه از استان به 9,000 نفر نمی‌رسد و ساخت شرکت هواپیماسازی وضعیت زندگی آن‌ها را کاملا بهبود می‌بخشد. هرچند بسیاری از شهروندان منطقه در شرکت مشغول به کار نخواهند شد اما می‌توانند از امکانات آموزشی آن نهایت استفاده را ببرند.

بسیاری امیدوارند احداث این شرکت منطقه را به قطبی مهم تبدیل کرده و نیروهای کار حرفه‌ای را از سراسر دنیا به کانادا و آلبرتا بکشاند.

منبع: CBC