Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

ادامه روند رشد نرخ اجاره‌بها در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی ماه گذشته نرخ اجاره‌بها در کلگری باز هم افزایش یافت و شاهد رشد چشمگیر آن در مقایسه با سال گذشته بودیم.

به این ترتیب در مقایسه با ماه گذشته نرخ اجاره‌بهای خانه‌های تک‌خوابه با افزایش 2.1 درصدی به 1,480 دلار رسید. این نرخ در مقایسه با سال پیش افزایش 28.7 درصدی داشته است.

خبر خوب اما ثابت ماندن نرخ اجاره‌بهای خانه‌های دوخوابه در کلگری بوده که همچنان 1,710 دلار است. این نرخ در مقایسه با سال گذشته افزایش 24.8 درصدی را نشان می‌دهد.

البته با اینکه درصدهای بالا بسیار چشمگیر هستند اما باید به یاد داشت شرایط در دیگر نقاط کشور از این هم بدتر است.

شهر کلگری از نظر نرخ اجاره‌بها در کنار مونتریال رتبه 15ام کشور را به خودش اختصاص داده است.

در این میان ونکوور بالاترین نرخ اجاره‌بهای خانه‌های تک‌خوابه و دوخوابه را بترتیب با قیمت 2,500 و 3,630 دلار به خودش اختصاص داده است.

تورنتو نیز جایگاه دوم جدول را کسب کرده و رتبه‌های سوم و چهارم بترتیب به ویکتوریا و برنابی رسیده است.

بطورکلی استان‌های آنتاریو و بریتیش‌کلمبیا 13 شهر از 14 نماینده بالایی لیست را به خود اختصاص داده‌اند. هالیفاکس تنها شهر خارج از این دو استان بوده که با Barrie در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

در رتبه 18 لیست Windsor جای گرفته که بیشترین رشد ماهانه اجاره‌بهای خانه تک‌خوابه را با 6.1 درصد به خود اختصاص داده و قیمت آن به 1,390 دلار رسیده است. پس از آن St. Catharines در جایگاه یازدهم رشد 5.8 درصدی را تجربه کرده و در جایگاه سوم نیز لندن با رشد 5.5 درصدی قرار دارد.

در مقابل شهر کبک بیشترین کاهش نرخ اجاره‌بهای خانه‌های تک‎‌خوابه را با 4.5 درصد تجربه کرده و قیمت کرایه در آن به 1,050 دلار رسیده است. سپس همیلتون افت 3.6 درصدی را داشته و در جایگاه بعدی وینیپگ با افت 3.6 درصدی قرار دارد.

گزارش Zumper با بررسی داده‌های ماه گذشته لیست‌های اجاره کشور، بررسی‌های دقیق ماهانه از وضعیت اجاره‌بهای 24 شهر پرجمعیت کشور را ارائه می‌دهد.

منبع: Daily Hive