Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

مرگ بیش از ۱۵۰ نفر در ازدحام جشن هالووین کره جنوبی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیش از ۱۵۰ جوان ۲۰ تا ۳۰ ساله در پی گیر افتادن در کوچه‌ای باریک در منطقه سئول و ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند.

به گفته شاهدان با افزایش جمعیت در منطقه Itaewon مردم به صورت دومینووار بر روی یکدیگر افتادند. تعدادی از افراد دچار خونریزی شدند و عده‌ای دیگر با لباس‌ هالووین مشغول رقصیدن و آواز خواندن بودند و هیچ درکی از وضعیت موجود نداشتند.

کیم می سونگ، یکی از مقامات یک سازمان گردشگری در این منطقه با جهنمی خواندن شب هالووین گفت بر روی ۱۰ نفر از این افراد که بیشتر آن‌ها زنان بوده‌اند، CPR انجام داده است و ۹ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش جمعیت در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین مشکل کره جنوبی خوانده می‌شود. تعداد کشته‌شدگان حادثه اخیر ۱۵۳ نفر و تعداد مصدومان ۱۳۳ نفر اعلام شده است اما با وجود وضعیت وخیم ۳۷ نفر از این مصدومان احتمال می‌رود تعداد کشته‌شدگان افزایش یابد.

از مجموع کشته‌شدگان این حادثه ۹۷ نفر زن و ۵۶ نفر مرد و بیش از ۸۰ درصد آنها بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشته‌اند. درمیان این افراد چهار نوجوان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این جشن که با حضور ۱۰۰٬۰۰۰ نفری مردم در منطقه Itaewon برگزار شد به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی بعد از کاهش محدودیت‌های بهداشت عمومی کووید-۱۹ شناخته می‌شود.

به گفته وزارت کشور و ایمنی کره جنوبی ۲۰ خارجی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. این افراد از چین، ایران، روسیه، ایالات متحده، ازبکستان، ویتنام، قزاقستان، استرالیا، سریلانکا و نروژ بودند و تعدادی از آنها هنوز تشخیص هویت نشده‌‌اند.

براساس خبرگزاری دولتی چین، Ximhua، سه شهروند چینی در میان کشته‌شدگان جشن هالووین شناسایی شده‌اند. مقامات ژاپن نیز اعلام کرده‌اند که یک زن ۲۰ ساله و یک دختر یا زن ۱۰ الی ۱۹ ساله جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

به گفته امور خارجه کانادا یک شهروند کانادایی در این حادثه مصدوم شده است.

Itaewon منطقه‌ای مهاجرپذیر است که با برخورداری از بارها، کلاب‌ها و رستوران‌های مدرن شهر مناسبی برای برگزاری جشن‌ها است.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی علاوه بر اینکه روز یکشنبه را به عنوان عزای ملی اعلام کرد، به ادارات و ساختمان‌های دولتی دستور داد تا پرچم این کشور را به صورت نیمه افراشته قرار دهند. وی در سخنرانی تلویزیونی خود با خانواده قربانیان همدردی کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی از مقامات درخواست کرد علت دقیق حادثه را بررسی کنند و ایمنی لازم را برای برگزاری جشن‌های بزرگ مورد سنجش قرار دهند. این مقام دولتی پس از پایان سخنرانی از منطقه دیدن کرد.

علت این حادثه ازدحام یک ساعت و نیمی مردم در یک کوچه باریک و خفگی و تنگی نفس نیز اعلام شده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا با انتشار توییتی در حساب کاربری خود با کره جنوبی ابراز همدردی کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، نیز با انتشار توییتی این حادثه را حادثه‌ای دلخراش خواند و برای کمک به کره جنوبی اعلام آمادگی کرد.

پیش از این حادثه مرگبار نیز در سال ۲۰۱۴، آپریل، ۳۰۴ نفر در یک کشتی غرق شدند. اکثر کشته‌شدگان این حادثه دانش‌آموزان دبیرستانی بودند. علت این حادثه ایمنی بسیار ضعیف و خدمه غیرآموزش دیده اعلام شده است. این دو حادثه توجهات را به سمت استانداردهای ایمنی عمومی کره جنوبی جلب کرده است.

حادثه هالووین دومین حادثه دلخراش آسیا است. پیش از این، پلیس اندوزی در تاریخ ۱ اکتبر در یک مسابقه فوتبال گازاشک‌آور پرتاب کرد که در پی آن ۱۳۲ نفر از تماشاچیان این مسابقه جان خود را در حین فرار از دست دادند.

 

منبع: CBC