Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

افزایش پذیرش مهاجر تا سال ۲۰۲۵ توسط دولت کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال کانادا به منظور جذب بیشتر نیروی کار در سراسر کانادا میزان پذیرش مهاجر را افزایش داده است. این کار علاوه بر افزایش فعالیت کسب‌وکارها تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش تورم خواهد گذاشت.

کانادا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰٬۰۰۰ مهاجر اقامت دائم دهد. در سال ۲۰۲۳ این تعداد ۴۶۵٬۰۰۰ و در سال ۲۰۲۴ این تعداد ۴۸۵٬۰۰۰ نفر خواهد بود.

کانادا از ماه گذشته تا کنون بیش از ۳۰۰٬۰۰۰ مهاجر را در کشور خود پذیرفته است. این تعداد در سال ۲۰۲۱ که نوعی رکورد جدید به شمار می‌رود ۴۰۶٬۰۰۰ نفر و در سال ۲۰۲۰ با وجود همه‌گیری ۱۸۵٬۰۰۰ نفر بوده است. دولت فدرال در حال حاضر با اهداف متعددی به جذب مهاجر می‌پردازد.

پیش از شیوع همه‌گیری این اعداد در سال ۲۰۱۹، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۳۴۱٬۰۰۰، ۳۲۱٬۰۰۰ و ۲۸۶٬۰۰۰ نفر بوده است.

طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ بیش از ۱٬۳ میلیون مهاجر وارد خاک کانادا شده و اقامت دائم این کشور را دریافت کرده‌اند.

سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال به دنبال جذب مهاجران با مهارت‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلفی نظیر مراقبت‌های بهداشتی، تولیدات، ساختمان‌سازی و علوم پایه مانند فناوری، ریاضی و مهندسی است.

از ۵۰۰٬۰۰۰ فردی که به آن‌ها اقامت دائم داده می‌شود ۵۹ درصد تحت مهاجرت اقتصادی، ۲۵ درصد با عنوان پیوستن به خانواده و ۱۶ درصد نیز پناهندگان و دیگر موارد بشردوستانه اقامت دائم را دریافت خواهند کرد.

به گفته دولت فدرال، در حال حاضر رشد ۱۰۰درصدی نیروی کار توسط مهاجرت انجام می‌گیرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۲ مهاجرت تأثیر ۱۰۰ درصدی بر رشد جمعیت داشته باشد.

آمارها نشان می‌دهد  جمعیت مهاجر کانادا جوان‌تر از جمعیت عمومی این کشور است.

علاوه بر این، کمبود نیروی کار به افزایش حقوق و دستمزد کارگران منجر شده است که خود نقش موثری در تورم ایفا می‌کند.

علیرغم اینکه جذب مهاجر می‌تواند کمبود نیروی کار را جبران کند، افزایش تعداد افرادی که دارای اقامت دائم کانادا هستند نیز می‌تواند مشکلات مسکن را در شهرهای مهاجرپذیر افزایش دهد.

 

منبع: Dailyhive