Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

تغییرات جدید در برنامه Canada Workers Benefit

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با توجه به تغییرات اخیر در برنامه Canada Workers Benefit (CWB) احتمال واریز زودهنگام آن به حساب کانادایی‌ها وجود دارد.

پنجشنبه گذشته کریستیا فریلند، نخست‌وزیرو وزیر دارایی، در جریان اعلام Fall Economic Statement اقدامات جدیدی را با هدف مقابله با هزینه‌های رو به افزایش در کشور معرفی کرد. ازجمله این سیاست‌های جدید نحوه پرداخت CWB است.

در توییت فریلند آمده : “ما یک Canada Workers Benefit جدید و سه‌ماهه‌ طراحی کردیم تا بصورت بهتر و با مبالغ بیشتر به جیب نیروی کارگران نیازمند که کمترین پرداختی را دارند واریز شود.”

برنامه CWB یک اعتبار مالیاتی قابل استرداد برای کمک به افراد و خانواده‌های کم‌درآمد کانادایی است.

در حال حاضر این کمک مالی از طریق بازپرداخت مالیاتی واریز می‌شود، در نتیجه کانادایی‌ها باید تا پایان سال منتظر دریافت آن بمانند.

حال دولت فدرال می‌خواهد با تغییر این برنامه امکان واریز زودتر آن، با هدف کمک به شهروندان در شرایط افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌ها را، فراهم کند.

در صورت تبدیل این پیشنهادات به قانون شهروندان می‌توانند در سال مالیاتی بعدی انتظار واریز اولین CWB در جولای 2023 را داشته باشند.

به این ترتیب کسانی که واجد دریافت این کمک هستند در جولای سال آینده ترکیبی از بازپرداخت مالیاتی کنونی و پرداخت پیشرفته‌تر را شاهد خواهند بود.

در اطلاعیه خبری دپارتمان ملی دارایی آمده: “نیروی کار از طریق برنامه جدید براساس گزارش درآمدی خود که در بازپرداخت مالیاتی سال گذشته گزارش داده یک استحقاق حداقلی را دریافت خواهد کرد. هرگونه کمک مالی برای این سال پس از تکمیل اطلاعات مالیاتی محاسبه خواهد شد.”

بگفته دولت فدرال 4 میلیارد دلار طی شش سال آینده برای اجرای این سیاست جدید اختصاص می‌یابد.

براساس اعلام دولت چنانچه کار و درآمد دارید، ساکن کانادا هستید، 19 سال یا بیشتر سن داشته دارید، تنها با همسر زندگی می‌کنید و فرزند یا بدون فرزند هستید مشمول دریافت CWB خواهید شد.

این برنامه پیشنهادی برای نیروی کار مجرد حداکثر 1,428 دلار و خانواده‌ها حداکثر 2,461 دلار اختصاص می‌دهد.

سیستم پرداخت جدید از جولای 2023 در سرتاسر کشور اجرا خواهد شد.

در برنامه فعلی حداکثر مبلغ اولیه برای مجردها 1,395 دلار است. این کمک مالی چنانچه درآمد سالانه شما بیشتر از 22,944 دلار باشد کاهش یافته و اگر درآمد شما از 32,244 دلار بیشتر باشد قطع می‌شود.

خانواده‌ها نیز هم‌اکنون حداکثر 2,403 دلار دریافت می‌کنند. این کمک مالی اگر درآمد سالانه خانواده بیش از 26,177 دلار باشد کاهش یافته و چنانچه از 42,197 دلار فراتر رود قطع می‌شود.

علاوه بر این سیاست جدید، دولت قصد دارد نرخ بهره را برای وام‌های دانشجویی حذف کند.

منبع: Daily Hive