Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

بهترین دوره‌های آموزشی رایگان کتابخانه کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شاید با تصور کتابخانه‌ عمومی تنها امانت گرفتن به ذهن شما خطور کند، اما در Calgary Library دوره‌های آموزشی گوناگون برای شرکت اعضا وجود دارد. از کلاس‌های تقویتی برای کمک به دانش‌آموزان در مدرسه، تا دوره‌های آموزش زبان و کلاس‌های آموزش مهارت‌های شغلی، همگی را می‌توان در این کتابخانه پیدا کرد.

در ادامه با پنج مورد از بهترین دوره‌های آموزشی رایگان که با داشتن Calgary Library card می‌توان در آن‌ها شرکت کرد آشنا می‌شویم.

Rosetta Stone

اگر می‌خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید شرکت در دوره Rosetta Stone را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بگفته ان ماری فرایر، مدیر منابع دیجیتال کتابخانه کلگری، این دوره تمام نیازهای لازم زبان‌آموزان را یکجا پاسخ می‌دهد.

او گفت: “این دوره بر تمام مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن تمرکز می‌کند. بنظر من در این دوره هرکس می‌تواند پیش از سفر به دیگر کشورها زبان و واژه‌های جدید آموخته و یا برای بهبود مهارت یادگیری زبان انگلیسی در آن شرکت کند. طی سال گذشته حدود 6,300 ساعت آموزش در این برنامه ارائه شده که زبان فرانسه و سپس انگلیسی بیشترین متقاضی را داشته است.”

Libby app

در این اپلیکیشن منابع مفید بسیار گنجانده شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های صوتی و نسخه‌های دیجیتال کتاب‌ها اشاره کرد. بگفته فرایر این اپلیکیشن محبوب‌ترین منبع رایگان کتابخانه است.

او در اینباره گفت: ” انتظار داریم این اپلیکیشن بیش از چهار میلیون بازدید در سال جاری داشته باشد. در این اپ اطلاعات مفید بسیاری برای روزهای سرد کلگری پیشبینی دیده شده که یک منبع آموزشی عالی برای یادگیری در خانه هستند.”

البته این اپلیکیشن بجز کتاب یک سرویس استریم ویدئو بنام Kanopy نیز دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توان ویدئوهای آموزشی بسیار با موضوعات گوناگون که بطور میانگین 30 دقیقه‌ای هستند را تماشا کرد. ازجمله موضوعات باید به علمی، کلاس‌های آموزش آشپزی و تاریخ اشاره کرد.

Code Combat

اگر بدنبال یادگیری مبانی کدنویسی هستید باید بازی آموزشی Code Combat را شروع کنید. این بازی برای کودکان طراحی شده اما هرکس می‎‌تواند با آن کدنویسی یاد بگیرد.

فرایر دراینباره گفت: “ما این بازی را ابتدا برای آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان طراحی کردیم اما هرکس با هر سن می‌تواند کدنویسی را با آن فرا بگیرد. این بازی 500 مرحله داشته و مبانی کلی زبان‌های JavaScript و Python را آموزش می‌دهد.”

Brainfuse/Solaro

کتابخانه کلگری دانش‌آموزان را تنها نگذاشته و با ارائه دوره Brainfuse آن‌ها را در گذراندن برنامه درسی مهدکودک تا کلاس دوازدهم یاری می‌کند. با اینحال هرکس می‌تواند از این دوره بهره‌مند شود.

فرایر درباره این دوره گفت: “علاوه بر دانش‌آموزان، دانشجویان و افراد بزرگسال نیز می‌توانند از Brainfuse بهره ببرند. تنها در ماه اکتبر این برنامه بیش از 3,000 کاربر داشته و بسیاری از آموزش‌های آنلاین آن که هر روز بین ساعت 2 ظهر تا 11 شب ارائه می‌شود استفاده کرده‌اند. این برنامه در دوران قرنطینه کرونا و تعطیلی مدارس و کتابخانه‌ها کمک شایانی به دانش‌آموزان کرده است.”

بگفته فرایر میانگین مدت بخش‌های آموزشی برنامه 15 دقیقه بوده و آموزش شطرنج نیز در آن گنجانده شده است.

از دیگر منابع آموزشی عالی باید به Solaro اشاره کرد که با سیستم آموزشی آلبرتا هماهنگ است. شما می‌توانید با استفاده از آن برای امتحان‌ها آماده شده و تمرین درس‌های گوناگون را انجام دهید. بگفته فرایر این برنامه در ماه اکتبر حدود 4,000 بار استفاده شده است.

Gale courses

شهروندان کلگری می‌توانند مهارت‌های جدید شغلی خود را با شرکت در دوره‌های آموزشی Gale فرا بگیرند.

بگفته فرایر این دوره‌ها شامل آموزش‌ عمومی اکسل، مدیریت پروژه QuickBooks و بخش‌های متنوع دیگر می‌شود. بنابراین هرکس امکان بهبود مهارت‌های خود در حوزه مدنظر را پیدا کرده و نیازهای شغلی یا شخصی آن‌ها را رفع می‌کند. بعلاوه دوره آموزش زبان اشاره نیز در Gale وجود دارد.

شما می‌توانید تنها با داشتن کارت کتابخانه کلگری در هر پنج دوره آموزشی بالا بصورت رایگان شرکت کنید. این دوره‌ها هم‌اکنون بصورت آنلاین در دسترس هستند.

منبع: Daily Hive