Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

راهنمای آخرهفته‌ای بیادماندنی در Nanaimo

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر بدنبال یک پیاده‌روی جذاب، سواحل و بندر زیبا و تفریحات گوناگون در محیط شهری می‌گردید باید برای سفری زمستانی و بیادماندی به Nanaimo برنامه‌ریزی کنید.

این شهر که به The Harbour City نیز شهرت دارد سواحل چشم‌نواز، رستوران‌ها و کافه‌های گوناگون با غذاهای خوشمزه، فروشگاه‌های گوناگون و رویدادها و جذابیت‌های سرگرم‌کننده بسیار در دل خود دارد.

بعلاوه زمستان‌های نسبتا معتدل Nanaimo باعث شده بسیاری برای فرار از سرمای هوا آن را بعنوان یک مقصد مناسب در این‌ ماه‌ها انتخاب کنند.

در ادامه راهنمای بازدیدی دو روزه از این شهر را می‌خوانیم.

روز نخست

گشت و گذار در Old City Quarter

ماجراجویی خود را با بازدید از محله تاریخی Old City Quarter در قلب Nanaimo شروع کنید. این منطقه در فاصله‌ای نزدیک از مرکز شهر قرار داشته و برخی از ساختمان‌های آن بیش از صد سال قدمت دارند.

در این ناحیه بیزینس‌های کوچک ازجمله فروشگاه‌های مواد غذایی و کافه‌های بسیار فعالیت دارند، بنابراین فرصتی عالی برای نوشیدن قهوه و خرید خواهید داشت. بعلاوه در فصل زمستان مناظر خیابان‌ها چشم‌نواز شده و برپا شدن چراغ‌های کریسمس آن را در طول شب رنگارنگ و رمانتیک می‌کند.

رفتن به دل طبیعت

اگر عاشق طبیعت و پیاده‌روی هستید حتما به Ammonite Falls در پارک منطقه‌ای Benson Creek Falls سر بزنید. در طول این پیاده‌روی نچندان دشوار و 5 کیلومتری به دل جنگل‌های بی‌نظیر، آبشارهای باشکوه و صخره‌های بسیار بلند سفر خواهید کرد. بعلاوه پس از بروزرسانی‌های اخیر طبیعت‌دوستان صاحب مسیرهای ایمن‌تر و بهتر، سکوی تماشای جدید و نردبانی برای دسترسی به آبشارها شده‌اند.

گزینه بعدی پیمایش مسیر پیاده‌روی Westwood Lake در پارکی به همین نام است. این مسیر آسان را می‌توان در کمتر از دو ساعت پیمود و در فصل زمستان کوهنوردان، دوندگان و دوچرخه‌سواران را به سوی خود می‌کشاند. این ماجراجویی برای کسانی که بدنبال آرامش هستند کاملا ایده‌آل است.

اقامت در هتل

پس از ساعت‌ها ماجراجویی شب را در یکی از هتل‌های عالی شهر سپری کنید. در Nanaimo می‌توان اقامتگاه‌های گوناگون با امکانات مختلف را پیدا کرد که یکی از بهترین آن‌ها Best Western Dorchester Hotel، درست در قلب شهر و کنار بندر، است.

اگر بدنبال اتاقی با منظره بی‌نظیر می‌خواهید در Coast Bastion Hotel اقامت کنید. این هتل مدرن و شیک در کنار ساحل واقع شده و با پیاده‌روی مختصر می‌توان خود را به رستوران‌ها و دیگر جاذبه‌های شهر رساند.

بعلاوه پلتفرم Hop, Ship, and a Jump به شما اجازه می‌دهد هتل‌ها را به قیمت پایین‌تر رزرو کنید. اگر در هتل‌های بالا و دیگر هتل‌های طرف قرارداد با پلتفرم به مدت دو شب یا بیشتر اقامت کنید از تخفیف 100 دلاری بهره‌مند می‌شوید.

روز دوم

قدم زدن در Harbourfront Walkway

روز دوم را با پیاده‌روی در بندر شروع کنید. این مسیر زیبا کاملا حال و هوای شهر را منتقل کرده و نسیم اقیانوس در کنار مناظر ماهی‌گیران و فرود هواپیماها بروی آب شما را مجذوب خود خواهد کرد.

بازارها و رویدادهای کریسمسی

طی ماه‌های نوامبر و دسامبر چندین بازار کریسمسی در Nanaimo دایر می‌شود که به شما امکان خرید از بیزینس‌های محلی و تهیه کادو برای دوستان و خانواده را خواهند داد.

از بهترین و بزرگترین بازارها در این ایام می‌توان به Vancouver Island Holiday Market اشاره کرد. این بازار از 1 تا 4 دسامبر دایر بوده و بیش از 150 غرفه دارد. شما می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه، آثار هنری و کادوهای دست‌ساز را خریداری کرده و از موسیقی زنده نهایت لذت را ببرید.

از دیگر رویدادهای کریسمسی شهر Yellowpoint Christmas Spectacular بوده که همراه با رقص و موسیقی در The Port Theatre برگزار می‌شود. در اینجا شرکت‌کنندگان در میان اجرای موسیقی‌های زنده و کلاسیک، موسیقی فیلم‌های سینمایی، ترک‌های پرطرفدار و اجراهای زنده غرق می‌شوند.

کافه‌ها و بارهای خوشمزه

حتما به Nanaimo Bar Trail بروید تا دلیل شهرت بارهای مشهور شهر را درک کنید. در اینجا تعداد زیادی کافه خواهید یافت که برای سفارش no-bake dessert کاملا ایده‌آل هستند. این دسر بطور سنتی حاوی پودر نارگیل، کیک کاسترد و یک لایه گاناش شکلاتی است.

راستی Bocca Cafe و بار دلچسب آن را فراموش نکنید. در اینجا یک منو کامل از کوکتل‌های لذیذ و خوراکی‌های خوشمزه برای سفارش وجود دارد.

نوشیدن مشروبات الکلی

آخرین شب حضور در Nanaimo را با آبجو خنک به پایان برسانید. به White Sails Brewery در مرکز شهر رفته و در سالن بزرگ آن با دیگران از نوشیدنی‌های دلچسب لذت ببرید. منو آن‌ها شامل انواع کلاسیک ازجمله wings، nachos و حتی hot dogs است.

اگر اهل آبجو نیستید برای نوشیدن کوکتل به Arbutus Distillery بروید. حتما blue gin مشهور آن‌ها که با رازک، اسطوخودوس، رزماری و لیمو تهیه می‌شود را امتحان کنید.

منبع: Daily Hive