Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

کشف قدیمی‌ترین سکه طلا کانادا در Newfoundland

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام مقامات دولتی Newfoundland and Labrador فردی بنام ادوارد هاینس احتمالا قدیمی‌ترین سکه طلا انگلیسی در کانادا را کشف کرده است.

قدمت این سکه را حدود 600 سال تخمین زده شده و به دوران پیش از مهاجرت اروپایی‌ها به آمریکای شمالی باز می‌گردد.

به باور جیمز بریک، باستان‌شناس، این سکه بسیار قدیمی بوده و کشف بسیار مهمی محسوب می‌شود.

بگفته پائول بری، سرپرست سابق موزه ارز بانک مرکزی کانادا، این یک ربع سکه هنری ششم است. چنین سکه‌هایی بین سال‌های 1422 و 1427 در لندن ضرب شده و در آن سال‌ها ارزش بسیار زیادی داشتند (یک شیلینگ و هشت پنس).

بگفته بریک این سکه گرد از طلای خالص ساخته شده، کمی از یک ربع کوچکتر بوده و قدری بیشتر از یک دایم وزن دارد.

استیو کروکر، وزیر گردشگری استان، در اطلاعیه‌ای به این کشف واکنش نشان داده و گفت: “من از آقای هاینس بخاطر توجه به اهمیت حفظ تاریخ Newfoundland and Labrador و اعلام کشف بسیار نادر خود بسیار سپاسگذارم. همچنین از دیگران می‌خواهم چنین رفتاری را سرلوحه قرار دهند. چنین اکتشاف‌هایی به درک بهتر ما درباره تاریخچه استان کمک کرده و گردشگران سراسر دنیا را با Newfoundland and Labrador بیشتر آشنا می‌کند.”

به این ترتیب سکه کشف اخیر جایگاه سکه نقره ضرب شده در سال‌های 1490 که پیش از این بعنوان قدیمی‌ترین سکه انگلیسی کشف شده در کانادا شناخته می‌شد را، گرفت.

این سکه سال 2021 در محوطه تاریخی Cupids Cove Plantation کشف شده است.

اخیرا با مرگ ملکه الیزابت توجهات به سکه‌های کانادایی و تصویر روی آن‌ها جلب شده است. با ضرب اولین سکه‌ها با تصویر پادشاه چارلز در بریتانیا، کانادایی‌ها نیز بزودی صاحب سکه‌های جدید خواهند شد.

منبع: Daily Hive