Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

احتمال احداث خط قطار بین کلگری و بنف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام نخست‌وزیر آلبرتا احتمال احداث یک خط قطار بین کلگری و بنف وجود دارد.

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، با ارسال نامه‌ای به حیوتی گوندک، شهردار کلگری، او را در جریان این ایده قرار داده است. این نامه همزمان با گسترش سیستم LRT در کلگری و نیاز به ایجاد شبکه ارتباطی با شهرهای کوهستانی نگارش شده است.

در این نامه آمده: “من از مقامات کلگری دعوت می‌کنم تا با همکاری مقامات استانی و احتمالا صنایع خصوصی، گزینه‌های ممکن برای ایجاد خطی ارتباطی میان کلگری و Canmore/Banff را بررسی کنند. این خط قطار می‌تواند مزایای بسیار برای شهروندان کلگری و آلبرتا داشته باشد و دسترسی بازدیدکنندگان به یکی از بزرگترین جاذبه‌های طبیعی دنیا را آسان‌تر کند.”

در بخش دیگر نامه آمده: “این پروژه همچنین به صنعت گردشگری داخلی و بین‌المللی ما کمک کرده و ایمنی جاده‌ها را بهبود می‌بخشد. بعلاوه فشار بر بزرگراه شماره 1 بین کلگری و بنف را همزمان با رشد جمعیت و ورود گردشگران کاهش خواهد داد. کلگری شهری در کلاس جهانی بوده و باید با پارک‌های اصلی و فوق‌العاده استان ارتباط داشته باشد.”

یکی از بزرگترین جاذبه‌های آلبرتا کوهستان آن بوده که با بارش برف بسیاری را برای استفاده از زیبایی‌های آن‌ها به استان می‌کشاند.

با اینحال اجرای چنین پروژه‌ای می‌تواند خطرات زیادی برای محیط زیست داشته باشد. در اینباره اسمیت یک راه‌حل پاک‌تر برای قطارها پیشنهاد کرده است.

او گفت: “برای کاستن از آلاینده‌ها و هماهنگی با برنامه‌های زیست‌محیطی آلبرتا می‌توان استفاده از لوکوموتیوهای هیدروژنی را در دستور کار قرار داد. به این ترتیب استان در راستای برنامه‌های فعلی برای تبدیل آلبرتا به یک پیشرو در تحقیقات تکنولوژیک، توسعه و تولید هیدروژن گام بزرگ بر می‌دارد.”

بعلاوه اسمیت ابراز امیدواری کرده همزمان با توسعه سیستم LRT، فرودگاه شهر نیز به آن متصل شود.

او در اینباره گفت: “با توجه به اجرای این پروژه مهم از شما می‌خواهم گزینه‌های ممکن برای توسعه سیستم LRT کلگری و اتصال آن به فرودگاه بین‌المللی کلگری را بررسی کنید. همزمان با رشد فیزیکی و اهمیت اقتصادی YYC و افزایش تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی و ترافیک مسافران ورودی و خروجی فرودگاه، این اقدام ضروری بنظر می‌رسد. بنظرم یک خط مستقیم میان YYC و مرکز شهر با شبکه CTrain باید اولویتی حمل‌ونقلی برایمان باشد.”

سازمان حمل‌‌ونقل کلگری اخیرا تلاش‌های زیادی برای افزایش محبوبیت حمل‌ونقل عمومی کرده است.

نخست‌وزیر در بخش دیگر نامه از تلاش‌ها برای توسیه سیستم حمل‌ونقل در کلگری ابراز خشنودی کرد و گفت: “می‌دانم اعضای شورای شهر کلگری از اهمیت توسعه سیستم حمل‌ونقل برای آینده اجتماعی و اقتصادی شهر و شهروندان آگاه هستند. بسیار خوشحالم که برنامه‌های شورا و همکاران آن‌ها بمنظور توسعه شبکه CTrain در حال اجراست.”

منبع: Daily Hive