Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

اخراج گسترده کارکنان آمازون در شهرهای بزرگ کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از انتشار اخباری مبنی بر تصمیم آمازون برای اخراج حدود 10,000 نفر از کارکنانش، حال شاهد اجرایی شدن این برنامه در ونکوور و تورنتو هستیم.

بنابر گزارش The New York Times، شرکت آمازون از ابتدای هفته گذشته حدود 10,000 نیروی خود در بخش‌های تکنولوژیک را تعدیل کرده است.

منابع معتمد به این خبرگزاری گفته‌اند که این تعدیل نیرو بر کارکنان بخش توسعه ابزارهای تکنولوژی آمازون ازجمله دستیار صوتی Alexa، واحدهای فروشگاهی و منابع انسانی اثر می‌گذارد.

به این ترتیب شاهد بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ آمازون هستیم که طی آن حدود 3 درصد کارکنان شرکت و کمتر از 1 درصد کل نیروی 1.5 میلیون نفری این شرکت در دنیا بیکار می‌شوند.

روز چهارشنبه ملکشاه شیمسک، از کارکنان شرکت، در پست لینکدین از اخراج خود خبر داد. طبق اطلاعات پروفایل شبکه اجتماعی او بعنوان مهندس نرم‌افزار تمام‌وقت در آمازون فعالیت می‌کرد.

شیمسک در اینباره گفت: “متاسفانه امروز در راستای برنامه تعدیل نیرو آمازون از شرکت اخراج شدم. من بخشی از تیم Alexa AI Foundations بودم. در طول ان مدت شانس آن را داشتم تا بطور فعال در توسعه کلی نرم‌افزاری مشارکت کرده و همزمان در پروژه‌های تکنیکی گوناگون هم حضور داشته باشم.”

توشار چاند کاپور نیز از دیگر کارمندان دفتر تورنتو شرکت بوده که تجربه خود را بصورت آنلاین به اشتراک گذاشته است. براساس پروفایل اینکدین، وی حدود نه ماه بعنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار در آمازون مشغول به کار بوده است.

در پست لینکدین کاپور آمده: “متاسفانه در جریان تعدیل نیرو اخیر شرکت اخراج شدم. تمام کارمندان بخش Amazon Devices Organization تحت تاثیر #amazonlayoffs قرار گرفته و به من 60 روز زمان دادند تا شغلی جدید در داخل یا خارج شرکت پیدا کنم. تجربه حضور در آمازون بسیار هیجان‌انگیز بود. افزودن قابلیت‌های مبتنی بر کاربر در Amazon Echo، Fire TV و دیگر ابزارهای هوشمند شرکت برایم بسیار لذت‌بخش بود.”

شرکت Amazon Canada در پاسخ به دیلی‌هایو تعدیل نیرو در کانادایی را تایید کرد.

بگفته کلی ناتیل، یکی از سخنگویان شرکت، این تصمیم بخشی از فرایند سالانه بازبینی برنامه‌ها بوده که در جریان آن‌ هر بخش مورد بررسی قرار گرفته و تغییرات لازم اعمال می‌شود. به باور وی شرایط کنون اقتصادی در مقیاس کلان (همچنین استخدام گسترده و سریع طی چند سال اخیر) و اعمال برخی تغییرات در تیم‌ها باعث شده تا دیگر نیازی به برخی مشاغل نباشد.

او افزود: “گرفتن این تصمیمات برای ما آسان نبوده و تلاش می‌کنیم به حمایت از کارکنان تعدیل شده ادامه دهیم.”

خبر اخراج گسترده کارکنان آمازون در شرایطی منتشر شده که فصل خریدهای پایان سال شروع شده است.

هم‌اکنون آمازون برای کاستن از هزینه‌ها اقدامات گوناگون انجام داده که ازجمله آن‌ها می‌توان به توقف فرایند استخدام برای پست‌های گوناگون در بخش فروشگاهی، توقف فعالیت بخش خدمات بهداشتی تلفنی و بستن، لغو یا به تاخیر انداختن افتتاح انبارهای جدید اشاره کرد.

دیو لیمپ، معاون ارشد ریاست بخش تجهیزات و خدمات آمازون، اوایل هفته در یک بلاگ پست گفت: “پس از بررسی‌های طولانی حال تصمیم گرفتیم برخی از تیم‌ها را ادغام کنیم. ازجمله نتایج اینگونه تصمیم‌ها حذف برخی فرصت‌های شغلی خواهد بود. اعلام خبر از دست دادن نیروهای بااستعداد در بخش Devices & Services بسیار دردناک است. من به تیمی که ساختیم بسیار افتخار می‌کنم و از دست دادن اعضای موثر آن به هیچ عنوان خواسته ما نیست.”

بگفته او کارکنان تعدیل شده روز سه‌شنبه هفته گذشته از این موضوع باخبر شده‌اند.

لیمپ افزود: “در صورتی که کارمندان طی مدت تعیین شده توسط شرکت نتوانند شغل جدید پیدا کنند ما با ارائه یک بسته حمایتی شامل پرداخت یک دستمزد اضافی، مزایای انتقال شغل و پشتیبانی‌های بیشتر ادامه می‌دهیم.”

منبع: Daily Hive