Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

حذف تیم کانادا از جام جهانی قطر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تیم کانادا که پس از سال 1986 برای اولین بار به جام جهانی فوتبال راه پیدا کرده بود، با شکست 4-1 مقابل کرواسی در دیدار روز یکشنبه، موفق به صعود از مرحله گروهی نشد.

در بازی برابر کرواسی بازیکنان کانادا موفق شدند یکی از سریع‌ترین گل‌های تاریخ جام جهانی را به ثمر برسانند و درحالی که حدود یک دقیقه از شروع بازی گذشته بود با یک گل از رقیب پیش افتادند. این اولین گل تیم ملی فوتبال مردان کانادا در تاریخ جام جهانی بود.

با اینحال کرواسی حملات مرگبار خود را خیلی زود شروع کرد و نیمه اول را با گل‌ها دقیقه 36 و 43 آندری کراماریچ و مارک لیوایا با نتیجه 2-1 به رختکن به پایان رساند.

در ادامه با شروع نیمه دوم در دقیقه 70 کراماریچ دومین گل خود را زد و کرواسی اختلاف را افزایش داد.

در وقت‌های تلف‌شده بازی نیز لوورو مایر گل چهارم کرواسی را به ثمر رساند تا این مسابقه با حساب 4-1 به سود کرواسی به پایان برسد.

کرواسی در جام جهانی 2018 روسیه به عنوان نایب‌قهرمانی رسیده بود.

تیم ملی کانادا در نیمه دوم فرصت‌های زیادی برای زدن گل داشت اما نتوانست از پنجمین شکست خود در تاریخ رقابت‌ها جلوگیری کند.

به این ترتیب کانادا بعنوان اولین تیم گروه اف شانس صعود به مرحله حذفی مسابقات را از دست داد و در بهترین حالت جایگاه سوم را کسب می‌کند.

پبش از این در اولین مسابقه کانادا با حساب 1-0 از بلژیک شکست خورده بود. این درحالیست که مراکش در بازی دوم موفق به خلق شگفتی شد و با پیروزی 2-0 مقابل بلژیک به صدر گروه رسید.

هرچند تیم ملی کانادا شانس صعود را از دست داده اما همچنان فرصت دارد در مسابقه خود مقابل مراکش به اولین پیروزی در جام‌های جهانی دست پیدا کند. این مسابقه جذاب پنجشنبه راس ساعت 7 am PT/ 10 am ET برگزار خواهد شد.

بازی تیم‌های بلژیک و کرواسی نیز بصورت همزمان انجام می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعودکننده گروه معلوم شود.

منبع: Daily Hive