Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

پرداخت اشتباه میلیاردها دلار کمک COVID-19 به حساب افراد غیرمشمول

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مالیات‌دهندگان کانادایی از شنیدن این خبر که حداقل 27.4 میلیارد دلار از مزایای COVID-19 احتمالا به حساب کسانی که واجد شرایط دریافت آن نبودند واریز شده، بسیار شوکه و خشمگین هستند.

کارن هوگان، حسابرس کل کانادا، با همکاری آژانس درآمد کانادا (CRA) و دپارتمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) و پس از بررسی برنامه‌های مزایای COVID-19 دولت فدرال گزارشی بحث‌برانگیز منتشر کرده‌اند.

این گزارش حسابرسی نشان داده که کانادا در راستی‌آزمایی موثر واجدین شرایط دریافت این کمک‌های سریع دولتی کوتاهی کرده و آن را با اولویت جلوگیری از افزایش فقر، بی‌ثباتی اقتصادی و نابرابری درآمدی توزیع کرده است.

این گروه از متقاضیان شامل عموم شهروندان ازجمله افراد شاغل شده و طبق گزارش، ESDC و CRA بجای اجرای فیلترینگ قوی به شهادت‌های شخصی افراد استناد کرده‌اند. حال این دو سازمان تصمیم گرفته‌اند تمرکز کمتری بر پیش‌تایید صلاحیت متقاضیان داشته و بررسی‌های خود را پس از آغاز پرداخت‌ها هم انجام دهند؛ همچنین اضافه‌پرداخت‌ها و پرداخت به افرادی که واجدشرایط نیستند را اصلاح کنند.

بررسی‌های حسابرسی نشان داده که 4.6 میلیارد دلار اضافه‌پرداخت به افراد غیرمشمول صورت گرفته، اما بنظر می‌رسد این مبلغ بسیار بیشتر از اینها باشد.

در اطلاعیه حسابرس کل آمده: “ما برآورد می‌کنیم حداقل 27.4 میلیارد دلار از پرداخت‌ها به افراد و کارمندان باید دوباره بررسی شود.”

به این ترتیب کانادایی‌ها باید منتظر بررسی‌های CRA و ESDC باشند تا مشخص شود دقیقا چه میزان از پرداخت‌ها به حساب افراد غیرمشمول واریز شده است.

در خلاصه متن حسابرسی آمده: “دپارتمان و آژانس برنامه‌های دقیق و جامعی برای تایید صلاحیت دریافت‌کنندگان نداشتند. ما متوجه شدیم برنامه‌های آن‌ها برای تایید صلاحیت پس از پرداخت شامل راستی‌آزمایی پرداخت‌های صورت گرفته به همه گیرندگان در معرض خطر که واجد شرایط دریافت کمک‌های دولتی COVID-19 شده‌اند، نمی‌شود. این درحالیست که انتظار داشتیم بررسی‌های گسترده پس از پرداخت توسط آن‌ها انجام شده باشد.”

همچنین گزارش اخیر نشان داده که احتمالا راستی‌آزمایی پس از پرداخت در بازه‌های زمانی درخواست‌های فعلی تکمیل نخواهد شد و وجوه مشکوک که نیاز به بازیابی دارند هرگز به چشم نخواهند آمد.

تاکنون CRA و ESDC موفق به بازیابی حدود 2.3 میلیارد دلار از منابع مالی شده‌اند.

آژانس CRA در واکنش به گزارش حسابرسی اقدام به انتشار اطلاعیه‌ای کرده است. در این اطلاعیه آمده: “همزمان با ادامه تلاش‌های CRA و ESDC برای بررسی پرداخت‌ها، همچنان رویکردی مسئولانه برای پیگیری کلاهبرداری و رویکردی دلسوزانه که شرایط فردی کانادایی‌ها و مشاغل خرد و متوسط را مدنظر فرار می‌دهد، خواهیم داشت. در همین راستا نتایج حسابرسی CRA تاکنون نشان داده اکثریت درخواست‌ها با شرایط مدنظر برنامه Canada Emergency Wage Subsidy انطباق دارند.”

در بخش دیگر این صحبت‌ها CRA اظهار داشته همزمان با پذیرش توصیه‌های دفتر حسابرسی کل، باور دارد برنامه‌های اجرا شده در زمان سریع و بطور موثر در تحقق اهداف کاهش فقر و نابربری و حمایت از اقتصاد موفق عمل کرده‌اند.

شما می‌توانید گزارش کامل حسابرسی را در اینجا مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive