Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر عاشق سفر هستید و پاسپورت کانادایی در جیب دارید امکان رفتن به بیشتر کشورها را خواهید داشت.

با اینحال بنابر رده‌بندی جدید Passport Index، شهروندان کانادایی قدرتمندترین پاسپورت دنیا را در اختیار ندارند.

در این رده‌بندی رتبه نخست جدول به امارات‌متحده‌عربی رسیده و شهروندان آن امکان سفر بدون ویزا به بیش از 120 کشور دنیا را دارند. همچنین اماراتی‌ها می‌توانند به 59 کشور بصورت visas-on-arrival سفر کرده و هر زمان بخواهند به 180 کشور سفر خواهند کرد!

هرچند پاسپورت کانادا نتوانسته در میان ده جایگاه نخست جای گیرد، اما شهروندان ما می‌توانند به 170 کشور دسترسی داشته باشند که در مقایسه با رقم 169 کشور در سال 2019 بهتر است. کانادایی‌ها برای سفر به 108 کشور نیازی به ویزا نداشته و دسترسی به 55 کشور بصورت visa-on-arrival ممکن است. بطور کلی کانادا‌ها به 85 درصد کشورهای دنیا دسترسی دارند.

شاخص قدرت پاسپورت به کانادا نمره پنج داده و آن را در کنار سنگاپور، مالت، لیتوانی و اسلواکی قرار داده است.

بنابر اعلام Passport Index، با وجود ادامه جنگ در اوکراین، تحریم‌های کنونی برای شرکت‌ها و افراد روسی و مشکلات موجود در زنجیره تامین، قدرت پاسپورت در سراسر جهان بطور میانگین 16 امتیاز بیشتر شده است.

در اطلاعیه آن‌ها آمده: “علاوه بر برداشتن محدودیت‌های COVID-19 که نقش مهمی در این مورد داشته، کشورهای جهان مشتاق هستند با ارائه آزادی‌های بیشتر برای سفر از مزایای اقتصادی گردشگری بهره‌مند شوند.”

بگفته هرانت بوقوسیان، افزایش قدرت پاسپورت‌ها بسیار خوشبینانه است. او در اینباره گفت: “جهان توانست رکورد سابق که متعلق به پیش از پاندمی بود را شکسته و این یک نشانه آشکار و امیدوارکننده است. تماشای این موضوع زمانی که شاهد درگیری‌های ژئوپولتیک و بروز مشکلات اقتصادی هستیم نشان می‌دهد مردم جهان به دنیای با مرزهای کمتر برای پاسخ به برخی از چالش‌های قرن 21 تمایل دارد.”

در اینجا می‌توان گزارش کامل را مشاهده کرد.

منبع: Daily Hive