Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

پیشبینی بازار مسکن کانادا در سال آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بتازگی Royal LePage پیشبینی سالانه خود از بازار مسکن در سال آینده را منتشر کرده که نویدبخش تغییر شرایط به سود خریداران است.

تاکنون در سالی که گذشت بانک کانادا طی هفت مرحله نرخ بهره وام را افزایش داده که سبب کاهش اندک قیمت مسکن و کاستن از معاملات در بازار شده است.

بگفته Royal LePage مالکین خانه، کسانی که بدنبال خرید خانه هستند و افراد مشتاق به سرمایه‌گذاری در بازار املاک می‌توانند طبق پیشبینی‌های سه‌ماهه آن‌ها عمل کنند.

این گزارش پیشبینی کرده در سه‌ماهه دوم سال آتی قیمت‌ها در سرتاسر کانادا به ثبات برسند. در سه‌ماهه سوم نیز احتمالا شاهد بهبود نسبی بازار خواهیم بود اما در سال 2023 باید منتظر روند صعودی در بازار باشیم.

کارشناسان انتظار دارند میانگین قیمت یک خانه در کانادا طی سه‌ماهه چهارم 2023 در مقایسه با سال گذشته 1 درصد کاهش یافته و به 765,171 دلار برسد. تا این تاریخ میانگین قیمت خانه single-family detached احتمالا 2 درصد کاهش یافته و به 781,256 دلار می‌رسد. میانگین قیمت خانه single-family condominium هم با 1 درصد رشد به 568,933 دلار خواهد رسید.

برخلاف دیگر نواحی کانادا در اتاوا، کلگری و هالیفاکس شاهد رشد قیمت خانه‌های condo و single-family detached خواهیم بود. با اینحال باید منتظر بود و دید چه پیش می‌آید.

در ادامه پیشبینی کارشناسان برای این نوع املاک را می‌بینیم:

Single-family detached home

پیشبینی می‌شود قیمت خانه‌های single-family detached در تورنتو و مونتریال 2.5 درصد کاهش یابد.

ونکوور نیز حتی با در نظر گرفتن کاهش احتمالی 2 درصدی نرخ‌ها، همچنان با میانگین قیمت 1,644,538 دلار گران‌ترین خانه‌های single-family detached در تمام کلانشهرهای کانادا را داراست.

پایین‌ترین میانگین قیمت برای این نوع خانه‌ها در کشور متعلق به رجینا با 389,648 دلار است. با اینحال انتظار کاهش 2 درصدی قیمت‌ها در این منطقه را داریم.

Condominium unit

انتظار می‌رود قیمت condo در تورنتو 1 درصد بیشتر شود، اما در مونتریال شاهد کاهش 1.5 درصدی قیمت‌ها خواهیم بود.

در میان تمام کلانشهرهای کانادا مونتریال، ادمونتون و وینیپگ کاهش قیمت condo را تجربه خواهند کرد که در این بین وینیپگ با 3 درصد بیشترین کاهش قیمت را دارد.

میانگین قیمت condo در ادمونتون نیز پایین‌ترین حد و برابر 198,281 دلار خواهد بود.

در مقابل بیشترین رشد قیمت condo در کلگری رخ داده و میانگین نرخ آن با افزایش 2 درصدی به 239,543 دلار می‌رسد؛ با اینحال همچنان برای بسیاری از خریداران در دسترس خواهند بود.

بیشترین میانگین قیمت condo در میان کلانشهرهای کانادا نیز متعلق به Greater Vancouver Area بوده و این نرخ به 747,299 دلار قیمت خواهد رسید.

شما می‌توانید پیشبینی کامل را در اینجا مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive