Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

بحران چمدان‌های گم شده در فرودگاه‌های کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر اخبار این روزها را دنبال کرده باشید حتما درباره سرگردانی مسافران در فرودگاه‌ها و بی‌نظمی‌های پیش آمده پس از طوفان زمستانی شنیده‌اید.

شرایط جوی غیرعادی و دشوار بسیاری از پروازهای کریسمسی را لغو کرده و یا آن‌ها را به تاخیر انداخته است. همچنین کسانی که تعطیلات را در مقصدهای آفتابی و استوایی ازجمله Punta Cana و Cancun سپری کردند امکان بازگشت به کشور را نداشته و در کشورهای دیگر سرگردان شده‌اند. این درحالیست که هنوز اطلاعات جدیدی درباره وضعیت پروازهای لغو شده یا به تاخیر افتاده نداریم.

همزمان مسئولان محلی و شرکت‌های ارائه خدمات به مشتریان در انجام وظایف خود ناتوان بوده و مسافران ناامید از شبکه‌های اجتماعی برای ارسال درخواست کمک استفاده کردند. ازجمله بی‌نظمی‌هایی که به شدت مسافران را آزار داده گم شدن چمدان‌هاست.

برای مثال هزاران ساک و چمدان بدون صاحب در فرودگاه Toronto Pearson رها شده و برخی از مسافران بیش از یک هفته است منتظر دریافت چمدان‌هایشان هستند.

این موضوع موجب خشم مسافران شده و به باور آن‌ها بی‌نظمی کنونی هیچ ارتباطی با شرایط جوی نداشته و علت آن سیستم ارتباطی ضعیف و خدمات مشتریان بسیار بد شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های بین‌المللی است.

شرایط کنونی باعث شده برخی سعی کنند مشکلات را خودشان حل کنند. برای مثال نیکی، مسافر WestJet که پس از سفر چمدان وی گم شد و هیچ خبری از آن‌ها نداشت، خود به فرودگاه بین‌المللی ونکوور رفته و با گشتن در میان انبوه ساک‌ها سرانجام چمدان خود را پیدا کرده است.

دایانا فرانسیز نیز موفق شده چمدان‌های خود را در فرودگاه Pearson پیدا کند و به دیگران گفته در صورت تمایل چمدان آن‌ها را نیز پیدا خواهد کرد!

براساس اعلام Air Transat مشکلات مکانیکی در مسیر نوار جابجایی چمدان‌ها موجب بروز بی‌نظمی کنونی در فرودگاه Toronto Pearson شده است.

در تعطیلات کریسمس امسال لغو و تاخیر پروازها، مشکلات مکانیکی و شرایط بد جوی روزهای بسیار دشواری برای کارکنان فرودگاه‌ و مسافران رقم زد. با اینحال هنوز مشخص نیست این مشکلات چه زمانی حل خواهند شد.

منبع: Daily Hive