Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

تایلند از توریست‌های کانادایی مالیات گردشگری می‌گیرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد رفتن به تایلند و سواحل تماشایی آن را دارید احتمالا بزودی مشمول پرداخت مالیاتی جدید خواهید شد.

از ژانویه 2022 گزارش‌های متعددی درباره برنامه کشورهای جنوب‌شرق آسیا برای دریافت هزینه اضافی از تمام مسافران خارجی که با پرواز به این نواحی سفر می‌کنند، شنیده می‌شد.

بنابر اعلام رویترز و بگفته مقامات تایلندی این هزینه 300 بات (حدود 12 دلار کانادا) بوده و از تمام مسافرانی که شهروند تایلند نیستند، بدون توجه به ملیت و نوع ویزا، دریافت خواهد شد.

براساس اظهارات مقامات تایلند این هزینه بمنظور توسعه جاذبه‌های گردشگری و کمک به ارائه پوشش خدمات پزشکی برای مسافرات بدون بیمه هزینه می‌شود.

یوتاساک سوپاسورن، رئیس اداره گردشگری تایلند، در اینباره به رویترز گفت: “بخشی از این هزینه برای مراقبت از گردشگران هزینه می‌شود. بارها پیش آمده که بیمه مسافران هزینه‌های آنان را پوشش نداده و این موضوع فشار زیادی را بر ما وارد می‌کند.”

طبق Bangkok Post این هزینه بعنوان پوشش بیمه تا سقف 500,000 بات (حدود 20,000 دلار کانادا) برای هر شخص هزینه شده که شامل تصادف، شورش، حمله تروریستی یا رویدادهای طبیعی می‌شود. با اینحال سقف پوشش بیمه بابت بروز پریشانی و استرس 20,000 بات (حدود 800 دلار کانادا) خواهد بود.

طرح مالیات گردشگری بلافاصله هزینه بلیت‌ها را افزایش خواهد داد؛ با اینحال اجرای این برنامه تاکنون بارها عقب افتاده و زمان دقیق شروع آن مشخص نیست.

مسئولان گردشگری تایلند، سفارت تایلند در اتاوا و کنسولگری تایلند در ونکوور هنوز پاسخی به پرسش دیلی‌هایو درباره زمان دقیق اجرای این طرح نداده‌اند.

منبع: Daily Hive