Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

رشد 16 درصدی آمار ورشکستگی در سال 2022

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سال 2022 در مقایسه با سال قبل‌تر تعداد بسیار بیشتری کانادایی‌ اعلام ورشکستگی کردند که ازجمله دلایل آن می‌توان به رشد نرخ تورم و افزایش نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی اشاره کرد.

بنابر اعلام Canadian Association of Industry and Restructuring Professionals (CAIRP) در دوازده ماه گذشته تعداد پرونده‌های اعلام ورشکستگی مصرف‌کننده 9.5 درصد افزایش یافته و تنها در نوامبر 2022 این نرخ در مقایسه با نوامبر 2021 رشد 16 درصدی داشته است.

در توضیحات این آژانس آمده: “درحالی که کانادایی‌ها علاوه بر هزینه‌های هنگفت روزانه مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با قبض‌های تعطیلات هستند، CAIRO از تمام شهروندان می‌خواهد مراقبت مشاوران غیرقانونی و بدون مجوز که مدعی می‌شوند توانایی کمک کردن به آن‌ها را دارند، باشند.”

آن‌ها از شهروندان خواسته‌اند برای حل مشکلات مالی به مشاوران حرفه‌ای و مجاز مراجعه کرده و در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیافتند. مشاوران مجاز دارای مدرک Licenced Insolvency Trustee (LIT) هستند.

آندره بولداک از اعضای CAIRP در اینباره گفت: “مشتریانی که مشکلات مالی دارند هدف مناسبی برای سودجویی کلاهبرداران هستند، از اینرو باید حتما مشاوره‌های خود را از افراد حرفه‌ای و معتبر دریافت کنند. بسیاری از خانواده‌ها در تعطیلات پایان سال هزینه‌های بیش از حد دارند و با توجه به تورم کنونی این رفتار به بحران مالی خانواده دامن زده و آن‌ها را در معرض ورشکستگی قرار می‌دهد.”

سال گذشته حدود 100,000 کانادایی اعلام ورشکستگی کردند که در مقایسه با رقم 90,700 نفر در 2021 رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بگفته CAIRP ازجمله نشانه‌های بحران پولی و مالی می‌توان به ناتوانی در پرداخت قبض‌ها، دریافت تماس‌ از طرف طلبکارها، گذران زندگی با استفاده از اعتبار و چک، پرداخت مبلغ حداقلی قبض‌ها، استفاده از پس‌انداز برای گذراندن زندگی، نداشتن بودجه و تاثیر مشکلات مالی بر روابط و سلامت روانی افراد اشاره کرد.

منبع: Daily Hive