Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

تورنتو پرترافیک‌ترین شهر کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت آمریکایی INRIX با بررسی بیش از 1,000 شهر در 50 کشور دنیا وضعیت ترافیک آن‌ها را آنالیز و نتایج آن را در قالب گزارشی بنام Global Traffic Scorecard منتشر کرده است.

در این گزارش آمده: “با وجود افزایش قیمت سوخت، رشد نرخ تورم و مشکلات زنجیره تامین در بیشتر نقاط دنیا و همچنین جنگ روسیه و اوکراین شاهد افزایش ترافیک و تاخیر سفرها در بیشتر نواحی شهری دنیا در سال 2022 در مقایسه با 2021 بودیم.”

این مطالعه میانگین ساعاتی که رانندگان طی سال گذشته در ترافیک گذرانده‌اند را اندازه‌گیری کرده است.

بدون شک زندگی در شهر تبعات و زیان‌هایی داد که ترافیک جزو اصلی‌ترین آن‌هاست. برای مثال در سال گذشته شهروندان لندن 156 ساعت خود را در ترافیک از دست داده‌اند. بر مبنای این مطالعه لندن بیشترین ترافیک را در بین شهرهای مورد بررسی داشته و پس از آن شیکاگو (155 ساعت ترافیک) و پاریس (138 ساعت ترافیک) قرار دارند.

در کانادا نیز تورنتو رتبه نخست را بدست آورده و در بین شهرهای دنیا در جایگاه هفتم قرار دارد. شهروندان این شهر در سال 2022 بطور میانگین 118 ساعت را در ترافیک گذرانده‌اند.

براساس این گزارش شهرهای بوگوتا، بوستون، میامی و تورنتو سال گذشته در مقایسه با سال 2021 ترافیک بیشتری داشتند و شرایط آن‌ها به طرز چشمگیری بدتر شده است. در این بین ترافیک تورنتو هم سنگین‌تر شده و در جایگاه 22ام لیست قرار گرفته است.

با تمامی اینها ترافیک در این شهرها هنوز به اندازه سال 2019 بد نیست. دلیل این موضوع نیز تغییر سبک زندگی شهروندان و ساعات کاری متفاوت به نسبت سال‌های پیش از پاندمی است.

منبع: Daily Hive