Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

قارچ کشنده خفاش‌ها در آلبرتا شناسایی شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قارچ کشنده که باعث سندرم بینی سفید در خفاش‌ها می‌شود، برای اولین‌بار در آلبرتا مشاهده شد. این قارچ پس از مشکلات زیست‌بومی در ساسکاچوان شناسایی شده است.

محیط ‌زیست ساسکاچوان سال گذشته در حساب کاربری خود در فیس‌بوک سندرم بینی سفید را در این منطقه تأیید کرد. این قارچ در پارک ملی گرسلند در ماه جولای مشاهده شد.

بر اساس این پست فیس‌بوک اولین مورد سندرم بینی سفید در ساسکاچوان تأیید شده است. این موضوع اهمیت گزارش مشاهده خفاش‌های مرده یا بیمار را افزایش داده است.

سندرم بینی سفید برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ در نیویورک مشاهده شد. طبق اطلاعات وب‌سایت دولت آلبرتا علت این بیماری ناشناخته است. نام سندرم بینی سفید نیز از حلقه سفیدرنگ قارچ دور صورت و بال‌های خفاش‌های مبتلا گرفته شده است.

این بیماری با حمله به سیستم ایمنی بدن خفاش‌ها و ایجاد اختلال در خواب زمستانی آنها سلامتشان را به خطر می‌اندازد.

گونه‌های مختلفی از خفاش‌هایی که در خواب زمستانی بودند در غارها و معادن مرده و یا در حال مرگ پیدا شدند. ۱۰۰ درصد از خفاش‌های یک غار می‌توانند بر اثر این بیماری در یک زمستان بمیرند.

استان ساسکاچوان به گردشگرانی که به غارها می‌روند، به‌ویژه غارهای واقع در شرق آمریکای شمالی، توصیه می‌کند برای جلوگیری از انتشار این بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

با توجه به نقش حیاتی خفاش‌ها در اکوسیستم، بروز این بیماری منجر به نگرانی کارشناسان محیط زیست شده است. این موجودات با خوردن حشرات در شب از آسیب به محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کنند.

به گفته محیط زیست ساسکاچوان این بیماری به انسان انتقال پیدا نمی‌کند اما اگر با خفاش مرده مواجه شدید لازم است از اقدامات احتیاطی پیروی کنید.

«با وجود اینکه سندرم بینی سفید به انسان‌ها انتقال پیدا نمی‌کند، خفاش‌ها عامل بیماری‌های عفونی دیگری نظیر هاری هستند. برای جابه‌جایی خفاش‌های مرده حتماً از دستکش یا حوله استفاده کنید.»

 

منبع: Dailyhive