Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

تعدیل گسترده نیرو در مایکروسافت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت مایکروسافت از تعدیل نیرو گسترده و اخراج حدود 10,000 نفر از کارکنان خود خبر داد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره تعداد کارمندان کانادایی که طی این برنامه شغل خود را از دست می‌دهند در دست نیست.

همزمان با اجرای این برنامه مایکروسافت از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در ChatGPT، برنامه چت‌بات OpenAI خود، خبر داد.

بنابر اطلاعیه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، این تعدیل نیرو کارکنان شرکت در خارج از مرزهای ایالات‌متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این اطلاعیه آمده: “مزایای کارکنان تعدیل شده براساس قوانین هر کشور پرداخت می‌شود. ما در دوران تغییرات گسترده هستیم و امروز اقداماتی جدید با هدف کاهش 10,000 نفری نیرو تا آخر سه‌ماهه سوم 2023 آغاز شد.”

بگفته نادلا این تعدیل کمتر از 5 درصد کل نیروهای کار مایکروسافت را شامل شده و برخی از این افراد پیامک مربوطه را تاکنون دریافت کرده‌اند.

مایکروسافت همزمان با تعدیل نیرو برنامه استخدام در برخی حوزه‌های استراتژیک را همچنان دنبال می‌کند.

نادلا در بخش دیگر صحبت‌هایش با چالش‌برانگیز خواندن شرایط کنونی و تاثیر آن بر تمام افراد تضمین داد تیم مدیریتی شرکت فرایند تعدیل نیرو را به بهترین و شفاف‌ترین شکل ممکن انجام دهند.

او اتخاذ این تصمیم را بسیار دشوار اما ضروری خواند و گفت: “می‌خواهم از صمیم قلب از کسانی که تا به اینجا به مایکروسافت خدمت کرده و تمام کسانی که به ما در ادامه راه کمک خواهند کرد تشکر و قدردانی کنم. از تمرکز، فداکاری و انعطافی که هر روز برای مایکروسافت و مشتریان و شرکای ما نشان دادید سپاسگزاریم.”

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که آمازون در تصمیمی مشابه از تعدیل نیروی حدودا 20,000 نفر کارمند خبر داده بود.

شرکت مایکروسافت دفترهای کانادایی در شهرهای تورنتو، اتاوا، وینیپگ، ادمونتون و کلگری دارد. همچنین دو دفتر مایکروسافت در مونتریال و چهار دفتر نیز در ونکوور دایر هستند.

منبع: Daily Hive