Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

آخرین خبرها درباره پروژه قطار فوق سریع کلگری به ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر گزارش‌های اخیر خط قطار فوق سریع که کلگری را به ادمونتون متصل می‌کند، این مسیر یک ایستگاه جدید خواهد داشت و در میانه راه در Red Deer هم توقف می‌کند.

این شهر درست در وسط مسیر قرار داشته و پس از طی 147 کیلومتر از کلگری باید همچنان 155 کیلومتر دیگر تا پایخت آلبرتا طی کنید.

بگفته سباستین گندرون، موسس و مدیرعامل TransPod، دلیل این تصمیم را کمک به رشد و توسعه Red Deer دانست.

او در اینباره گفت: “دلیل این تصمیم بیشتر به دلیل مسئولیت اجتماعی بوده زیرا اگر در Red Deer توقف نکنیم از نظر اقتصادی به شهر و ساکنین آن کمک نمی‌شود، درحالی که این امر ضروری است. ما می‌خواهیم این پروژه فراگیر باشد و دلیل آن تنها سود نیست و به توسعه اقتصادی این شهر کمک می‌شود.”

کن جانستون، شهردار Red Deer، این تصمیم را یک فرصت توسعه جذاب برای شهر خواند.

او در اینباره گفت: ” Red Deer از هرگونه پروژه حمل‌ونقل فوق سریع که در اینجا توقف کند پشتیبانی می‌کند. این موضوع برای اقتصاد ما بسیار حیاتیست. داشتن یک شبکه راه‌آهن سریع‌السیر یا سرویس تیوب که در Red Deer توقف کند جذابیت اقتصادی و حمل‌ونقلی بسیار برای شهر و ساکنین داشته و شورای شهر مشغول کسب اطلاعات بیشتر درباره آن و فرصت‌های جذاب دیگر برای شهر است.”

این پروژه با سرمایه‌گذاری خصوصی انجام شده و مسافران را تنها ظرف 45 دقیقه از کلگری به ادمونتون می‌رساند. پیشبینی یک ایستگاه در Red Deer جذابیت این پروژه را بسیار بیشتر می‌کند اما هزینه چشمگیری بر آن تحمیل خواهد کرد.

بگفته گندرون افزودن این ایستگاه 1 میلیارد دلار بر هزینه‌های اجرای پروژه می‌افزاید که باید صرف ساخت ایستگاه و زیرساخت موردنیاز و دیگر هزینه‌های جانبی شود.

او در اینباره گفت: “تصمیم اخیر ریسک‌های پروژه را بیشتر کرده و آن را به سادگی نگرفته‌اند. طبق براوردها هزینه پروژه حدود 18 میلیارد دلار آمریکا یا 22 میلیارد دلار کانادا بوده و افزودن 1 میلیارد دلار دیگر به آن بازه زمانی بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران را یک سال افزایش خواهد داد. بنابراین بجای بازگشت سرمایه طی 20 سال آن‌ها باید 21 سال منتظر بمانند. از اینرو تغییر برنامه‌های و ساخت ایستگاه جدید قابل انجام بوده و از نظر اقتصادی آن را چندان تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.”

بگفته TransPod این قطار بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی و کاملا الکتریکی خواهد بود و نسل جدید از روش‌های حمل‌ونقل فوق سریع، ایمن و ارزان را ارائه می‌دهد.

تاکنون بیشتر بخش‌های این پروژه در منطقه ادمونتون و در شهر و فرودگاه اجرا شده است.

گندرون در بخش‌ دیگر صحبت‌های خود گفت: “ادمونتون از پروژه کاملا استقابل کرده و تاکنون بدون هرگونه مانع آن را اجرا کردیم. امیدواریم شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند. جنبه کلیدی دیگر آن بوده که افرادی را از European Competition Commission بیاوریم زیرا چارچوب قانونی را از ابتدا با آن‌ها تعیین کرده و قصد داریم این کارشناسان بین‌المللی را برای همکاری با حمل‌ونقل آلبرتا به استان بیاوریم تا مطمئن شویم پروژه کاملا ایمن است.”

این قطار به سرعت 600 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و قیمت بلیت‌ آن 45 درصد از هواپیما ارزان‌تر است. البته تا آن زمان کارهای بسیاری برای انجام دادن باقیست.

گندرون در ادامه گفت: “امسال ما فعالیت‌های ادمینی را انجام داده و مواد آزمایشی را برای شروع عملیات عمرانی تهیه می‌کنیم. تا پایان سال بازرسی‌های بهاری آماده شده و انتظار داریم عملیات ساخت خطوط از بهار 2024 شروع شود.”

منبع: Daily Hive