Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

دکتر دینا هینشاو به عضویت تیم بهداشت عمومی بریتیش‌کلمبیا درآمد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو، پزشک برکنار شده آلبرتایی، به عضویت تیم بهداشت عمومی بریتیش‌کلمبیا درآمد.

دکتر بانی هنری در جریان اعلام این خبر گفت: “دکتر هینشاو با هدف کمک به افزایش توانمندی بریتیش‌کلمبیا برای آمادگی و پاسخ به شرایط اورژانس کنونی و آتی بهداشت عمومی در بریتیش‌کلمبیا به این تیم خواهد پیوست.”

هیشناو در سمت رئیس سازمان بهداشت آلبرتا انجام وظیفه می‌کرد و در جریان پاندمی همواره در خط مقدم مبارزه با کرونا بود. با اینحال تنها چند ساعت پس از آنکه در ماه اکتبر دانیل اسمیت، نخست‌وزیر جدید استان جای جیسون کنی را گرفت، او از سمت خود برکنار شد.

هرچند اسمیت اظهار داشت دیگر از هینشاور مشاوره پزشکی دریافت نمی‌کند، اما او پس از اعلام این موضوع در دولت آلبرتا باقی ماند و در ماه‌های اخیر هیچگونه اظهارنظر عمومی در اینباره نداشت.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به خونسردی هینشاو در هنگام اعلام توصیه‌های بهداشتی به شخصیت آرام وی اشاره کردند، اما برخی نیز از راهنمایی‌ها و محدودیت‌های بهداشت عمومی دوران وی خشمگین هستند. همچنین پرسش‌هایی درباره پاداش‌های دریافتی سال 2021 که برخی آن را 227,900 دلار بعلاوه دستمزد 363,000 دلاری خوانده‌اند، مطرح شده است.

با اینحال هینشاور جایگزین دکتر هنری بعنوان رئیس سازمان بهداشت کانادا نخواهد شد و معاونت بهداشت را برعهده می‌گیرد. دکتر هینشاور این سمت را طبق قرارداری شش‌ماهه عهده‌دار خواهد بود.

هنری در اینباره گفت: “در این سمت جدید دکتر هینشاور در زمانی که دکتر مارتین لاووی، معاون بهداشت استان، درگیر ماموریت کاری موقت است وظیفه پشتیبانی از امور دفتر PHO را بر عهده خواهد داشت. دکتر هینشاو پیش از این بعنوان مدیر ارشد پزشکی آلبرتا خدمت کرده و از رهبران کلیدی در جریان مبارزه با همه‌گیری COVID-19 در این استان محسوب می‌شود.”

منبع: Daily Hive