Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

کلگری، گران‌ترین شهر کانادا برای پارکینگ خودرو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس بررسی شرکت Jones Lang LaSalle، که در حوزه سرمایه‌گذاری املاک فعالیت می‌کند، کلگری گران‌ترین شهر کانادا از نظر هزینه ماهانه پارک خودرو است. نکته حیرت‌انگیز دیگر رتبه سوم کلگری از این نظر در آمریکای شمالی بوده که آن را پس از شهرهای نیویورک و سان‌فرانسیسکو قرار می‌دهد.

1.4 میلیون نفر شهروند کلگری و شهروندان بسیار در شهرک‌های اقماری اطراف که هر روز به آن سفر می‌کنند تا حد زیادی به خودرو خود وابسته هستند. بنابراین هرچند هزینه‌ زندگی در دیگر شهرها مانند ونکوور و تورنتو بیشتر است، اما شهروندان کلگری باید پول بسیار بیشتری برای پارک خودرو خود پرداخت کنند.

طبق این گزارش میانگین هزینه ماهانه رزرو محل پارک در یک ساختمان اجاره‌ای تا ژانویه 2023 به 525 دلار رسیده و میانگین هزینه ماهانه محل پارک بدون رزرو قبلی 445 دلار است.

بنابر این گزارش علت بالا بودن هزینه پارکینگ در کلگری نبود جای پارک کافی برای شهروندان و کمبود محل‌های پارک زیرزمینی است.

در این گزارش آمده: “در سال 2016 هر روز بین ساعت 6 صبح تا 10 شب بطور میانگین 161,613 خودرو وارد مرکز شهر کلگری می‌شدند. هم‌اکنون تعداد 31,592 جایگاه پارکینگ قابل اجاره در شمال خیابان یازدهم وجود دارد که تحت مالکیت Calgary Parking Authority، Impark و Indigo هستند.”

بطور کلی پارک خودرو شما در نزدیکی یک مقصد محبوب ازجمله فروشگاه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید اصلی، مخصوصا در مرکز شهر، هزینه بسیار بیشتری دارد.

در زیر میانگین هزینه ماهانه پارک خودرو در چند شهر کانادا را مشاهده می‌کنید:

  • ونکوور – 300 دلار
  • کلگری – 366 دلار
  • مونتریال – 165 دلار
  • تورنتو – 347 دلار

منبع: Daily Hive