Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

تغییرات جدید قوانین جاده‌ای در انتظار رانندگان آلبرتایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزودی و به لطف تغییراتی که سال گذشته در Traffic Safety Amendment Act اعمال شد، رانندگان آلبرتا باید منتظر دگرگونی‌های چشمگیر در قوانین جاده‌ای باشند.

این تغییرات سال گذشته با هدف افزایش ایمنی و حفاظت بهتر از نیروهای عملیاتی و کارگرانی که در حاشیه جاده‌ها مشغول کار هستند پیشنهاد شد و از تاریخ 1 مارچ اجرایی می‌شوند.

در راستای این تغییرات و طبق قوانین جدید هنگامی که یک اتومبیل یدک‌کش یا خودرو عملیاتی (ازجمله خودرو برف‌روب) در کنار جاده توقف کرده و چراغ‌های چشمک‌زن آن روشن است، رانندگان باید:

  • سرعت خود را به 60 کیلومتر در ساعت یا محدودیت سرعت تعیین شده، هرکدام که کمتر است، کاهش دهند؛ در بزرگراه‌ها و جاده‌هایی که چند لاین دارد این محدودیت برای تمام خطوط اعمال می‌شود؛ و
  • در جاده‌ها و بزرگراه‌هایی که تنها یک مسیر رفت و مسیر برگشت دارند این محدودیت برای هر دو خط اعمال می‌شود.

طبق قوانین کنونی رانندگان در شرایط مشابه باید سرعت خود را به 60 کیلومتر در ساعت یا محدودیت سرعت تعیین شده، هرکدام که کمتر است، کاهش دهند؛ با اینحال این محدودیت تنها برای لاین مجاور وسیله نقلیه عملیاتی یا اتومبیل یدک‌کش که چراغ چشمک‌زن آن روشن است لازم به اجراست.

همچنین جریمه تجاوز از سرعت مجاز در این شرایط دو برابر شده و با توجه به میزان سرعت وسیله نقلیه بین 136 تا 826 دلار خواهد بود.

راجان ساونی، وزیر حمل‌ونقل استان، در بیانیه‌ای خبری گفت: “محیط شغل کارگرانی که در حاشیه جاده مشغول به کار هستند بسیار پرریسک بوده و باید از آن‌ها حفاظت بیشتری به عمل آید تا بتوانند در پایان شیفت به سلامت نزد خانواده خود برگردند.”

براساس اعلام دولت آلبرتا بین مارچ 2018 تا مارچ 2021 تعداد 128 تصادف با خودروهای برف‌روب در بزرگراه‌ها ثبت شده است. همچنین طبق گزارش Alberta Motor Association بین ژانویه 2018 تا جولای 2019 تعداد 25 تصادف قریب‌الوقوع و سه تصادف شدید با خودروهای عملیاتی رخ داده است.

منبع: Daily Hive