Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

کاهش مصرف نوشیدنی‌های الکلی در کانادایی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارشی که به‌تازگی توسط آمار کانادا منتشر شده میزان مصرف‌ نوشیدنی‌های الکلی توسط کانادایی‌ها کاهش پیدا کرده است.

در حالی که میزان خرید نوشیدنی‌های الکلی از مارچ ۲۰۲۱ تا مارچ ۲۰۲۲، با افزایش ۱٬۱ درصدی، به ۱۳٬۵ میلیارد دلار رسیده است؛ افزایش ۲٬۸ درصدی قیمت نوشیدنی‌های الکلی حاکی از کاهش مصرف این اقلام است.

در حال حاضر میزان مصرف نوشیدنی‌های الکلی با ۳٬۱۳۱ میلیون لیتر به کمترین میزان خود در یک دهه گذشته رسیده است.

هم‌اکنون میزان مصرف این نوشیدنی‌ها با نوشیدنی‌های گازدار برابری می‌کند.

یک نوشیدنی استاندارد از نگاه سازمان بهداشت کانادا شامل آبجوی ۳۴۱ میلی‌لیتری با ۵٪ الکل، یک لیوان شراب ۱۴۲ میلی‌لیتری با ۱۲٪ الکل و یک نوشیدنی ۴۲ میلی‌لیتری حاوی الکل ۴۰٪ است.

میزان مصرف‌ نوشیدنی‌های الکلی در کانادا

شراب

میانگین شراب مصرفی هر کانادایی بر اساس حجم با کاهش ۴ درصدی به ۲٬۴ لیوان رسیده است. این میزان مصرف شراب کمترین میزان مصرف از سال ۱۹۴۹ در کانادا است. بااین‌وجود، فروش شراب افزایش ۲ درصدی داشته و به ۸٬۱ میلیارد دلار رسیده است.

شراب ۳۱٬۳ درصد از کل فروش نوشیدنی‌های الکلی در کانادا را به خود اختصاص می‌دهد. در بین استان‌ها نیز استان کبک با ۴۳٬۴ درصد و بریتیش کلمبیا با ۳۲٬۳ درصد بیشترین میزان فروش شراب را داشته‌اند. شراب قرمز با ۵۲٬۳ درصد انتخاب اول کانادایی‌ها و پس از آن به ترتیب شراب سفید با ۳۳ درصد، شراب رز و شراب گازدار با ۷٬۶ درصد و دیگر انواع شراب‌ها با ۷٬۱ درصد است.

آبجو

آبجو یکی از محبو‌ب‌ترین نوشیدنی‌های الکلی در میان کانادایی‌هاست که با کاهش ۲٬۸ درصدی در حجم و کاهش ۰٬۷ درصدی در میزان مصرف مواجه شده‌ است. میانگین مصرف آبجو در افرادی که دارای سن قانونی هستند، ۳٬۷ بطری در هفته است. به گفته آمار کانادا این میزان از مصرف آبجو به کمترین میزان خود از سال ۱۹۴۹ رسیده است.

آبجو با ۳۴٬۹ درصد از کل فروش نوشیدنی‌های الکی بیشترین سهم را در این اقلام مصرفی دارد. آمارها نشان می‌دهد آبجو ۸٬۸ درصد از سهم فروش را در یک دهه گذشته ازدست‌داده است.

اسپیریتز، سیدر و کولر

مصرف سیدر و کولر افزایش ۵ درصدی داشته است. پس از این نوشیدنی‌ها اسپیریتز با افزایش ۲٬۵ درصدی و شراب با افزایش ۱٬۳ درصدی قرار دارد. به‌طورکلی، مصرف سیدر و کولر در تمامی استان‌ها افزایش یافته است. این افزایش شامل ۱۱٬۹ درصد در حجم می‌شود که به ۳۷۰ میلیون لیتر رسیده است.

آمارها حاکی از آن است که کانادایی‌های در سال مالی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ چیزی حدود ۲٬۱ میلیارد دلار برای سیدر و کولر هزینه‌ کرده‌اند. میزان فروش این نوشیدنی‌ها ۱۳٬۵ درصد افزایش یافته است. انتخاب اول ساکنین یوکان سیدر و کولر است.

مالیات الکل در کانادا

با برنامه تعدیل مالیات غیرمستقیم دولت فدرال، قرار است کانادایی‌ها از ابتدای آپریل هزینه بیشتری برای آبجو، شراب و سایر نوشیدنی‌های الکلی بپردازند. باتوجه‌به میزان تورم در سال جاری مالیات غیرمستقیم دولت فدرال بر این اقلام ۶٬۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته آدرین وپشس، دبیر مطبوعاتی نخست‌وزیر و دفتر وزیر دارایی، مالیات افزوده بر هر قوطی آبجو سه چهارم سنت یا ۰۰۷۸/۰ دلار خواهد بود.

 

 

منبع: Dailyhive