Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

نیاز شدید بازار اجاره مسکن کانادا به عرضه بیشتر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش جدید وبسایت Zumper نرخ اجاره‌بها در کشور بسیار بالا بوده و میزان عرضه خانه‌های جدید نیز به شدت محدود است.

هم‌اکنون نرخ رشد اجاره‌‎بها در کشور دو رقمی بوده و شاهد کاهش اجاره‌بها در هیچکدام از شهرها نیستیم.

در میان شهرهایی که رشد نرخ اجاره‌بها را تجربه کرده‌اند کلگری رتبه اول را کسب کرده و نرخ اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه آن 39 درصد بالا رفته است.

در مقایسه نرخ اجاره‌بها در ایالات‌متحده طی چند ماه اخیر تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

بین سال‌های 2016 و 2021 کانادا شاهد ورود تعداد زیادی مهاجر بود که با هدف اقامت دائم به کشور آمدند. این موج که رکوردهای پیشین را شکست نقش مهمی در کمبود مسکن در بازار داشتند.

در گزارش Zumper آمده: “این جمعیت جدید میزان تقاضا و رقابت برای مسکن را بالا بردند. به این ترتیب همزمان با نرخ‌های بهره بالا بسیاری از مشتریان مجبور شدند مدت زمان بیشتری در مسکن اجاره‌ای زندگی کنند و در نتیجه نرخ خانه‌های خالی کمتر شده و فشار بیشتری بر منازل اجاره‌ای و نرخ اجاره‌بها وارد شد.”

همزمان با بالا رفتن تقاضا میزان عرضه هم کاهش پیدا کرده است. در نتیجه کشور برای ایجاد ثبات در بازار به خانه‌های بیشتری نیاز دارد.

نکته جالب توجه حضور چهار نماینده بریتیش‌کلمبیا در میان پنج شهر گران‌قیمت کشور برای اجاره مسکن است.

هم‌اکنون ونکوور گران‌ترین شهر کشور برای اجاره خانه است. نرخ اجاره‌بهای واحدهای تکخوابه آن با 2 درصد رشد به 2,550 دلار رسیده و این نرخ برای واحدهای دوخوابه به رکورد حیرت‌انگیز ماهانه 3,600 دلار رسیده که در مقایسه با سال 2022 رشد 19.2 درصدی را نشان می‌دهد.

در رتبه دوم گران‌ترین بازارهای اجاره مسکن تورنتو قرار دارد. قیمت واحدهای تکخوابه آن با 2.2 درصد رشد به 2,350 دلار رسیده است. نرخ اجاره‌بهای واحدهای دوخوابه تورنتو نیز ماهانه 3,000 دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد را نشان می‌دهد.

در شهرهای برنابی، ویکتوریا و کلونا که رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند نیز نرخ اجاره‌بهای واحدهای تکخوابه بترتیب 2,300، 2,060 و 1,910 دلار بوده که نشانگر وضعیت فاجعه‌بار اجاره مسکن در بریتیش‌کلمبیا است.

منبع: Daily Hive