Thursday, April 25, 2024
7.6 C
Calgary

راه‌اندازی سیستم خودکار تشکیل پرونده مالیاتی CRA در سال آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرار است آژانس درآمد کانادا (CRA) سیستم جدیدی را در سال آینده راه‌اندازی کند که به صورت خودکار مالیات کانادایی‌ها را ثبت خواهد کرد.

این سیستم با هدف دسترسی بیشتر اقشار کم درآمد به مزایای CRA از طریق ثبت اظهارنامه مالیاتی راه‌اندازی می‌شود.

طرح مورد بحث در بودجه مالی سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ دولت فدرال و با هدف «زندگی مقرون‌به‌صرفه» برای کانادایی‌ها مطرح شده است.

تاکنون هیچ جزئیاتی در خصوص نحوه کارکرد سیستم خودکار تشکیل پرونده مالیات و چگونگی دسترسی کانادایی‌ها به این سیستم منتشر نشده است.

این سیستم اولین سیستم خودکار CRA‌ نیست. پیش از این، سیستم رایگان تشکیل پرونده مالیاتی تحت عنوان File My Return در سال ۲۰۱۸ توسط CRA راه‌اندازی شده بود. این سیستم به کانادایی‌های واجد شرایط کمک می‌کند اظهارنامه مالیاتی خود را به وسیله تلفن همراه خود به صورت خودکار ارسال کنند.

بودجه سال ۲۰۲۳ حاکی از آن است که تعداد واجدین شرایط دریافت این خدمات در اتاوا تا سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت و مجموع کانادایی‌های واجد شرایط به دو میلیون نفر خواهد رسید. این رقم حدوداً سه برابر تعداد کنونی واجدین شرایط است.

این خبر در حالی منتشر شد که برخی از والدین در رسانه‌های اجتماعی از تأخیر و یا کاهش پرداخت کمک هزینه کودکان خود خبر داده‌اند.

اگر برای ثبت مالیات به راهنما نیاز دارید، به این لینک مراجعه کنید. در این لینک نیز می‌توانید بهترین روش‌های بازپرداخت مالیات در سال جاری را مشاهده کنید.

منبع: Dailyhive