Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

آشنایی با اولین فضانورد کانادایی عازم کره ماه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان ناسا به تازگی اسامی اعضای فضاپیمای عازم به ماه را منتشر کرده است و در میان آن‌ها یک کانادایی مشاهده می‌شود.

دوشنبه، ۳ آپریل، ناسا اسامی اعضای ماموریت سفر ۱۰ روزه ۲۰۲۴ به اعماق فضا را در یک برنامه زنده اعلام کرد.

قرار است جرمی هانسن ۴۷ ساله به عنوان اولین کانادایی عازم سفر به ماه نام خود را برای همیشه در تاریخ این کشور ثبت کند. این ماموریت اولین ماموریت سفر به ماه طی ۵۰ سال گذشته است.

علاوه بر هانسن که متخصص دوم ماموریت است، رید وایزمن فرمانده، ویکتور گلاور خلبان و کریستیانا هاموک کوک متخصص اول ماموریت اعضای دیگر این تیم خواهند بود.

PHOTO DATE: March 29, 2023. LOCATION: Bldg. 8, Room 183 – Photo Studio. SUBJECT: Official crew portrait for Artemis II, from left: NASA Astronauts Christina Koch, Victor Glover, Reid Wiseman, Canadian Space Agency Astronaut Jeremy Hansen. PHOTOGRAPHER: Josh Valcarcel

هانسن در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «باعث افتخار من است که در پرواز آزمایشی به دور ماه #Artemiss II نماینده کانادا هستم.»

هانسن متولد لندن، واقع در انتاریو، در مزرعه‌ای نزدیک به Ailsa Craig بزرگ شده است. او پدر سه فرزند است و در مقطع فوق‌لیسانس فیزیک تحصیل کرده است. هانسن پیش از ملحق شدن به آژانس فضایی کانادا (CSA) خلبان جنگنده بوده است.

هانسن با لبخند توضیح می‌دهد یک کانادایی دو دلیل برای رفتن به کره ماه دارد. دلیل اول رهبری این ماموریت به دست آمریکا و دلیل دوم نگرش کانادا در توانایی انجام امور تخصصی است.

به گفته هانسن حضور یک کانادایی در این همکاری بین‌المللی باشکوه است.

در نوامبر ۲۰۲۲، ماموریت بدون سرنشین Artemis 1 با موفقیت انجام شد. Artemis II اما یک ماموریت آزمایشی و با حضور خدمه است که با هدف پشتیبانی از حیات فضاپیمای Orion و انجام آزمایشات به فضا پرتاب خواهد شد.

این فضاپیما با نیروی رانش ۸٬۸ میلیون پوندی به سمت ماه پرتاب خواهد شد. به گفته کریستیانا کوک این فضاپیما با سرعت ۲۵٬۰۰۰ مایل در ساعت به زمین باز خواهد گشت.

در نتیجه، فضاپیمای Orion قرار است قوی‌ترین فضاپیمایی باشد که تا کنون ساخته شده است.

فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر نوآوری، علم و صنعت کانادا در توییتر نوشت: «کانادا با حضور خود در فضا علاوه بر تأثیر بر نسل بعدی کاوشگران، تغییرات قابل‌توجهی را در زندگی روزمره ما بر روی کره زمین ایجاد خواهد کرد.»

 

 

منبع: Dailyhive