Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

برنامه جدید دندانپزشکی برای کانادایی‌های فاقد بیمه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال همزمان با معرفی بودجه 2023-2024 از برنامه جدید مراقبت دندانپزشکی خود رونمایی کرد.

کریستیا فریلند در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: “ما سرانجام از یک برنامه دندانپزشکی که بیش از 9 میلیون کانادایی بدون بیمه را تحت پوشش قرار می‌دهد، رونمایی خواهیم کرد. به این ترتیب شهروندان دیگر نیاز نیست بین مراقبت از دندان‌ها و پرداخت قبوض آخر ماه یکی را انتخاب کنند.”

این اقدام پس از ارائه یک برنامه دندانپزشکی دیگر در سال گذشته که تنها کودکان را شامل می‌شد، انجام می‌شود.

برنامه گذشته بیش از 240,000 کودک را بدون تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها و والدین پوشش داده است.

برنامه جدید دندانپزشکی از آخر سال اجرا شده و در دوره‌های پنج‌ساله تمدید خواهد شد.

بر این اساس در بودجه 2023 یک سرمایه‌گذاری اساسی برای ارائه مراقبت‌های دندانپزشکی به کانادایی‌ها لحاظ شده که طی مدت پنج سال 13 میلیارد دلار و 4.4 میلیارد دلار در سال جاری تخصیص خواهد داد.

فریلند در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: “این سرمایه‌گذاری قابل‌توجه و ضروریست زیرا یک سیستم بهداشت عمومی قدرتمند و کارامد برای داشتن نیروی کار سالم و نیرومند الزام‎آور است. ما در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر به نیروی کار قوی و سالم نیاز داریم زیرا مشغول مبارزه با تورم هستیم و باید تغییر اساسی در اقتصاد جهانی ایجاد کنیم.

براساس اعلام دولت فدرال این برنامه دندانپزشکی پوشش درمانی را برای شهروندان فاقد بیمه که درآمد سالانه خانواده آن‌ها کمتر از 90,000 دلار است، ایجاد می‌کند. همچنین آن دسته از افراد که درآمد سالانه خانواده آن‌ها زیر 70,000 دلار است برای بهره‌مندی از این برنامه نیاز به co-pay ندارند.

در اطلاعیه رسمی آمده: “بودجه 2023 مبلغ 250 میلیون دلار را طی سه سال آتی و 75 میلیون دلار را در حال حاضر برای اجرای برنامه Oral Health Access Fund اختصاص می‌دهد. این برنامه در کنار Canadian Dental Care Plan اجرا خواهد شد تا کمبود خدمات دندانپزشکی در میان جمعیت آسیب‌پذیر کانادا را جبران کرده و موانع دسترسی به این خدمات، مخصوصا در نواحی روستایی و دورافتاده را، بردارد.

منبع: Daily Hive