Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

مقایسه حداقل دستمزد کانادا با کشورهای دیگر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر در کانادا مشغول به کار هستید، شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که حداقل دستمزد در کشورهای دیگر چقدر است.

بر اساس گزارش شورای خرده‌فروشی کانادا (RCC)، حداقل دستمزد در استان‌ها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است. در حال حاضر، کمترین دستمزد به ساسکاچوان با ۱۳ دلار و بیشترین دستمزد به یوکان با ۱۶٬۷۷ دلار تعلق دارد.

این در حالی است که بسیاری از استان‌ها و مناطق، همچون ساسکاچوان، منیتوبا و بریتیش کلمبیا خبر از افزایش در ماه‌های آینده دادند.

کارفرمایان بخش‌های خصوصی که زیر نظر دولت مشغول به فعالیت هستند حداقل دستمزد کارمندان خود را از یک آپریل افزایش داده‌اند. به گفته سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) افزایش حقوق به دلیل همگام‌سازی درآمد افراد با تورم ۶٬۸ درصدی کانادا صورت‌گرفته است.

در ادامه حداقل دستمزد کارکنان در کشورهای دیگر از کمترین تا بیشترین دستمزد بررسی شده‌اند. با پیکوبینو همراه باشید.

بنگلادش

بسیاری از برندهای مطرح جهان نظیر H&M، Zara و GAP محصولات خود را با استثمار کارگران بنگلادشی تولید می‌کنند. این در حالی است که برخی برندهای کانادایی به دلیل دستمزد ناچیز این کارگران به سمت تولید محصولاتشان در بنگلادش روی آورده‌اند. حداقل دستمزد ماهیانه کارگران بنگلادشی ۱۹٬۴۸ دلار (BDT 1500) است.

فیلیپین

در کشور فیلیپین نیز حداقل دستمزد کارکنان در مناطق مختلف متفاوت است. بیشترین دستمزد روزانه حدود ۱۳٬۷۶ دلار کانادا (570 PHP) در شهر مترو مانیلا و کمترین دستمزد حدود ۸٬۲۳ دلار کانادا (341 PHP) در جنوب بانگسامورو پرداخت می‌شود. دستمزد پایین کارکنان فیلیپین منجر به اعتراض مردم در سال جاری شده است.

پرتغال

حداقل دستمزد کارکنان در کشورهای جنوبی اروپا حدود ۱۱۱۶٬۹۶ دلار کانادا (€760) در ماه یا ساعتی ۶٬۹۷ دلار است. دستمزد کم کارکنان منجر به کاهش توان خرید مسکن در این کشور شده است.

کره جنوبی

حداقل دستمزد کارکنان در کره‌ جنوبی با افزایشی که در ژانویه داشته به ₩9,629 در ساعت یا ۷٬۳۷ دلار کانادا رسیده است. سال گذشته، کارکنان کره جنوبی باهدف افزایش حداقل دستمزد اعتصاب کرده بودند.

ایالات متحده

حداقل دستمزد در ایالات متحده مانند کانادا بر اساس ایالت تعیین می‌شود. حداقل دستمزد در آلاباما ساعتی ۷٬۲۵ دلار آمریکا (CAD$9.69) و در کالیفرنیا ۱۵٬۵۰ دلار آمریکا (CAD$20.72) است. حداقل دستمزد دولتی نیز از آپریل افزایش‌یافته و به ۱۶٬۶۵ دلار آمریکا (CAD$22.26) در ساعت رسیده است. بعد از ایالات متحده کانادا بیشترین دستمزد را در جهان پرداخت می‌کند.

بریتانیا

حداقل دستمزد در بریتانیا بر اساس سن تعیین می‌شود. حداقل دستمزد کارکنان ۲۳ساله و بالاتر ۱۰٬۴۲ پوند (CAD$17.29) است. کمترین دستمزد نیز ۵٬۲۸ پوند (CAD$8.76) متعلق با کارکنان زیر ۱۸ سال است.

استرالیا

استرالیا یکی از بالاترین میزان حداقل دستمزد را در جهان پرداخت می‌کند، به طوری که حداقل دستمزد در این کشور ۲۱٬۳۸ دلار (CAD$19.17) دلار در ساعت است.

لوکزامبورگ

بالاترین میزان حداقل دستمزد جهان در لوکزامبورگ پرداخت می‌شود. حداقل دستمزد این کشور که در همسایگی فرانسه، بلژیک و آلمان قرار دارد، حدود ۲٬۹۳۶.۴۸ یورو (CAD$4316.94) در ماه یا ۲۶٬۹۲ دلار کانادا در ساعت است. اگر قصد مهاجرت کاری دارید، به شما لوکزامبورگ را پیشنهاد می‌کنیم.

منبع: Dailyhive