Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

پیش‌بینی آب‌وهوای تابستان ۲۰۲۳

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قرار است در تابستان پیش رو برای برگزاری مراسم عروسی، کمپینگ یا حضور در فستیوال‌های بزرگ برنامه‌ریزی کنید، بهتر است پیش‌بینی هوا را دنبال کنید.

گزارش The Weather Network حاکی از آن است که هر دو پدیده اقلیمی لا نینا و ال نینو در تابستان اتفاق خواهند افتاد.

به گفته ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا بارش بیش از حد باران و کاهش دمای سطح آب اقیانوس آرام پدیده لا نینا را به وجود می‌آورند. پیش‌بینی می‌شود این پدیده بین ماه‌های می و جولای سال جاری رخ دهد.

بررسی آب‌وهوای تابستان پیش رو حاکی از دمای معتدل‌تر و طوفان‌های کمتر در سراسر کانادا است. این وضعیت آب‌وهوایی در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۹ نیز تکرار شده است.

با این وجود، غرب رشته کوه‌های راکی گرم‌تر می‌شود.

دمای بالاتر منطقه نیز در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مشاهده شده است. برای یادآوری این سال‌ها لازم است به آتش‌سوزی غرب کانادا، دود بیش از حد، ویران شدن خانه‌ها و خسارت صنعت گردشگری اشاره کنیم.

به گفته آژانس تغییرات محیط زیست و اقلیم کانادا، بررسی تاریخی ال نینو در کانادا نشان می‌دهد که این پدیده در زمستان و بهار رخ می‌دهد. به طور کلی، پدیده ال نینو روی قسمت‌های شرقی کانادا تأثیر قابل‌توجهی نمی‌گذارد، اما احتمال بروز طوفان استوایی در اقیانوس اطلس را کاهش می‌دهد.

با پیکوبینو همراه باشید؛ زیرا قرار است هواشناسان اطلاعات آب‌وهوایی بیشتری را در مورد وضعیت آب‌وهوایی در ماه‌های جولای و آگوست منتشر کنند.

 

 

منبع: Dailyhive