Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

ورود موج گرما و خروج اجباری آتش‌نشان در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

افزایش دما مقابله با آتش‌سوزی شمال شرقی بریتیش کلمبیا را برای آتش‌نشانان دشوار کرده است.

ده‌ها تن از ساکنین مناطق اطراف Fort St. John در بریتیش کلمبیا به دلیل آتش‌سوزی Red Creek که طی هفته گذشته تاکنون شعله‌ور است، دستور تخلیه فوری دریافت کرده و خانه‌های خود را ترک کردند.

آتش‌سوزی جدید که در Stoddart Creek رخ داد منجر به عملیات تخلیه خانه به خانه شده است. بیش از ۱۰۰ خانه در Stoddart Creek دستور تخلیه فوری دریافت کرده‌اند.

یک آتش‌سوزی جدید که در ساعت ۳ ظهر کشف شد، منطقه‌ای را به مساحت ۱۲.۳ کیلومترمربع می‌سوزاند. به گفته مقامات منطقه ۱۳۶ خانه در Peace River Regional دستور تخلیه دریافت کرده‌اند. آتش‌سوزی‌های اخیر با ورود موج گرما در سراسر استان ایجاد شده‌اند و همین موضوع باعث تلاش شبانه‌روزی نیروی امداد اورژانس شده است.

بر اساس اطلاعات محیط زیست کانادا تا به امروز دمای روز ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد بیشتر از دمای میانگین فصل خواهد شد.

خشکسالی شدید و افزایش دما در منطقه Peace، شمال شرقی بریتیش کلمبیا، منجر به ایجاد بزرگ‌ترین منطقه آتش‌گرفته کنونی است. این آتش‌سوزی از ۴ آتش‌سوزی بزرگ تشکیل شده است.

به گفته سوئیفت، افسر آتش‌نشانی، افزایش دما باعث تسریع ذوب شدن برف‌ها شده است. این موضوع باعث شده منطقه Peace زمان کمی برای مقابله با خشکسالی داشته باشد. زمانی که برف‌ها ذوب می‌شوند، دمای بالای هوا رطوبت را کاهش می‌دهد. در نتیجه آتش‌سوزی شدت پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: «در حالی که نیروی آتش‌نشانی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در مهار آتش Boundary Lake داشته است، ۳ خانه در آتش‌سوزی هفته گذشته ویران شده است. علاوه بر این، بسیاری از آتش‌سوزی‌های منطقه مشکوک به عامل انسانی هستند. ما از مردم درخواست می‌کنیم در این زمینه همکاری بیشتری با ما داشته باشند.»

تا روز یکشنبه ۵۶ آتش‌سوزی فعال در استان بریتیش کلمبیا شناسایی شده که ۱۵ مورد از آن غیرقابل کنترل رده‌بندی شده است.

هشدار تخلیه به معنی آمادگی ساکنین برای تخلیه و دستور تخلیه به معنی ترک فوری منطقه است.

علاوه بر این، دستور تخلیه برای منطقه دورافتاده در Peace River Regional District صادر شده است. وسعت آتش‌سوزی Donnie Creek به ۲۶۳ کیلومتر مربع می‌رسد.

مراکز جنگلبانی و صنعتی وابسته به نفت و گاز در بریتیش کلمبیا نیز در حال حاضر غیرفعال شده‌اند.

یک آتش‌سوزی کوچک نیز به تازگی در Farrer Cove، در مجاورت پارک Becarra در مترو ونکوور، کشف شده است.

جی شارپ، از مرکز آتش‌نشانی Sasamat، گفت منشا آتش‌سوزی اخیر مشکلات در خطوط برق بوده است.

هم‌اکنون دستور ممنوعیت آتش‌‌سوزی رده ۲ و ۳ که شامل سوزاندن علف و آتش‌بازی می‌شود در سراسر بخش‌های مرکزی و شمالی بریتیش کلمبیا صادر شده است.

 

 

 

منبع: CBC