Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

هشدار سازمان بهداشت کانادا درباره قرص‌های ضد بارداری تقلبی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بهداشت کانادا درباره خطرات خرید قرص‌های سقط جنین و morning-after غیرمجاز از وبسایت Dr. Pooja هشدار داد.

روز سه‌شنبه این سازمان اطلاعیه‌ای عمومی درباره داروهای تجویزی حاوی میفپریستون و میزوپروستول (که بعنوان قرص سقط جنین نیز شناخته می‌شوند) و داروهای ضد بارداری اورژانسی حاوی لوونورژسترل (که آن‌ها را با عنوان morning-after-pill می‌شناسیم) منتشر کرد.

بگفته سازمان بهداشت کانادا، شهروندان نباید هیچکدام از این محصولات غیرمجاز را از وبسایت‌های Dr. Pooja خریداری کنند. دلیل این موضوع آن بوده که محصولات مذکور از نظر ایمنی، اثربخشی و کیفیت ارزیابی نشده و ممکن است خطرات جدی برای سلامتی افراد داشته باشند.

برای مثال ممکن است بی‌اثر، تاریخ مصرف گذشته، دارای برچسب اشتباه، جزو داروهای بازگشتی یا نمونه‌های تقلبی محصولات مجاز باشند. همچنین ممکن است حاوی مواد دارویی مذکور نبوده و ترکیبات اشتباه یا افزودنی‌های خطرناک که در برچسب ذکر نشده، داخل قرص باشد.

بگفته سازمان بهداشت کانادا آن‌ها به وبسایت‌ها دستور داده‌اند فروش محصولات غیرمجاز را متوقف کنند و در تلاشند تا این وبسایت‌ها را مسدود کنند. سازمان بهداشت کانادا در صورت لزوم و برای محافظت از سلامت و ایمنی افراد در کانادا اقدامات بیشتر را انجام خواهد داد.

بگفته سازمان بهداشت کانادا چنانچه از محصولات غیرمجاز که طبق اطلاعات برچسب دارو حاوی میفپریستون و میزوپروستول هستند استفاده کرده‌اید باید سریعا تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرید. همچنین اگر داروهای ضدبارداری فوری غیرمجاز که طبق اطلاعات برچسب حاوی لوونورژسترل هستند را مصرف کرده‌اید باید با متخصص مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید.

سازمان بهداشت کانادا به شهروندان توصیه کرده تا از خرید محصولات بهداشت و سلامت از وبسایت‌های مشکوک و نامعتبر جدا خودداری کنند. همچنین از آن‌ها خواسته مراقبت خطرات خرید آنلاین محصولات بهداشت و سلامت باشند.

بگفته سازمان بهداشت کانادا باید داروهای تجویزی را تنها از داروخانه‌های دارای مجوز خریداری کنید. علاوه بر این باید داروهای بدون مجوز را برای امحا مناسب به داروخانه محلی خود بازگردانید.

مشتریان می‌توانند با جست‌وجوی Health Canada’s Drug Product Database و Licensed Natural Health Product Database درباره مجاز بودن یا نبودن محصولات برای فروش اطلاعات لازم را کسب کنند.

منبع: Global News