Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

جشن ۱۵۰ سالگی کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سال 2017 به عنوان صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس و به رسمیت شناخته شدن کانادا شناخته می شود. طبق اعلام Canada Heritage در این سال کانادا بیش از 500 میلیون دلار برای برگزاری جشن ها و گرامیداشت این سال در سراسر کشور هزینه خواهد کرد.

از بین این هزینه حدود 300 میلیون دلار برای طراحی و اجرای زیرساخت ها هزینه خواهد شد. همچنین 100 میلیون دلار برای برگزاری جشن های محلی و منطقه ای، 80 میلیون دلار برای اجرای مراسم های ویژه (مانند ورزش ها و مسابقات سنتی و قدیمی) و 20 میلیون دلار برای رویدادهای دیگر اختصاص خواهد یافت

وب سایت و اپلیکیشن موبایل Passport2017 نیز برای اطلاع رسانی رویدادها برای استفاده کانادایی ها ارایه شده است

مرکز آمار کانادا نیز به مناسبت این سال آمارهای مهمی را منتشر کرده است. بنا بر این گزارش جمعیت کانادا بیش از 10 برابر (حدود 35 میلیون نفر) شده است. همچنین متوسط سن جامعه کانادا بسیار بالاتر رفته و به اصطلاح پیرتر شده است. همچنین بیست درصد از ساکنان کنونی کانادا، زاده کشور دیگری هستن.

نماد صد و پنجاه سالگی کانادا

نماد سه بعدی Canada 150 که به مناسبت صدوپنجاه سالگی کنفدراسیون کانادا تهیه شده است . درکنار CN Tower تورنتو نصب و رونمایی شد؛ همچنین ۱۸ نماد مشابه دیگر در مکان‌های توریستی واقع در مراکز سایر استان‌ها همچون ونکوور، ادمونتون، کلگری، رجاینا، وینی‌پگ، یلونایف، نیاگارا، اتاوا، مونترئال، هالیفکس و … نصب خواهد شد.

اولین نمای سه بعدی اوایل ماه می در شهر کلگری نصب شد و باقی آن‌ها نیز تا ۲۱ ژوئن در محل‌های از پیش تعیین شده قرار می‌گیرند.