Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

فیلم «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان از امروز در سینماهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فیلم Dunkirik ساخته کریستوفر نولان، از امروز در سینماهای کانادا اکران می‌شود.

این فیلم که درباره نبردی در جنگ جهانی دوم است، پیشنهاد خوبی برای رفتن به سینما در این آخر هفته است

دانکرک (انگلیسی: Dunkirk) فیلمی جنگی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان محصول سال ۲۰۱۷ است.این فیلم محصول مشترک انگلستان ، ایالات متحده آمریکا و فرانسه می باشد.دانکرک دهمین فیلم بلند کریستوفر نولان و اولین فیلم اوست که بر اساس یک رخداد واقعی ساخته شده است.کریستوفر نولان همچون فیلمهای قبلیش دانکرک را نیز با دوربین های آی‌مکس و با فرمت ۷۰ میلی متری که بسیار مورد علاقه اش هستند فیلمبرداری کرده است.

داستان فیلم در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و دربارهٔ تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه می‌باشد. در جریان این عملیات تاریخی بیش از ۸۰۰ قایق نظامی ارتش بریتانیا جان دست‌کم ۳۳۵ هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی را که در محاصره ارتش آلمان‌ها گرفتار شده بودند، نجات دادند.

فیلمبرداری این فیلم در دانکرک فرانسه آغاز و در لس‌آنجلس تمام شد.دانکرک ۲۱ جولای ۲۰۱۷ به روی پرده سینما رفت. دانکرک با مدت زمان ۱۰۶ دقیقه کوتاه‌ترین فیلم کریستوفر نولان محسوب می‌شود.

کریستوفر ادوارد نولان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده بریتانیایی – آمریکایی است. او یکی از مهمترین کارگردانان حال حاضر دنیاست و فیلمهایش با استقبال بسیار مثبت تمشاگران و منتقدان همراه بوده است.آثار او تاکنون بیش از ۴ میلیارد دلار فروخته‌اند و ۲۶ نامزدی اسکار به دست آورده‌اند.

فیلم‌های نولان حول مفاهیم و ایده‌های فلسفی و اجتماعی، واکاوی اخلاق انسانی، ساختار زمان، انعطاف‌پذیری حافظه و هویت شخصی می‌گردد. او بیشتر ترجیح می‌دهد فیلم‌هایش در استودیو فیلم‌برداری نشوند و در لوکیشن‌های طبیعی این کار انجام شود.

عنوان تاریخ انتشار Title
تعقیب ۵ نوامبر ۱۹۹۹ Following
ممنتو ۱۶ مارس ۲۰۰۱ Memento
بی‌خوابی ۲۴ مه ۲۰۰۲ Insomnia
بتمن آغاز می‌کند ۱۵ ژوئن ۲۰۰۵ Batman Begins
حیثیت ۲۰ اکتبر ۲۰۰۶ The Prestige
شوالیه تاریکی ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۸ The Dark Knight
تلقین ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰ Inception
شوالیه تاریکی برمی‌خیزد ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ The Dark Knight Rises
بین ستاره‌ای ۵ نوامبر ۲۰۱۴ Interstellar
کوای ۱۹ اوت ۲۰۱۵ Quay
دونکرک ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ Dunkirk