راه رفتن و نفس کشیدن دو تا از کارهایی هستن که معمولا بهشون فکر نمی کنیم. اون ها فقط اتفاق میافتن. این یعنی نمی دانیم وقتی با دیگران در ارتباط هستیم پاهای ما چه کارهایی انجام می دهند. یعنی زیاد مراقب آن ها نیستیم و در زبان بدن به موقعیت پاها فکر نمی کنیم. شاید وضعیت پاها تنها چیزی باشد که هنگام تعامل با دیگران به آن دقت نمی کنیم.

وقتی پای زبان بدن و روشی که در جمع ظاهر می شوید به میان می آید پاها نیز مانند حالات و حرکات قسمت های دیگر بدن چیزهایی را در مورد شما برملا می کند. این تصاویر به شما کمک می کند نسبت به چیزهایی که می گویید یا گفته می شود بیشتر آگاه باشید حتی اگر ساکت باشید و چیزی را به زبان نیاورید.

پاهای با فاصله نشان دهنده تسلط

وقتی پاها را با فاصله از هم قرار داده و وزن را به طور مساوی روی هر دو پا می اندازید یعنی به هیچ وجه قصد ترک آن جا را ندارید. ممکن است از آن دسته آدم هایی باشید که همیشه به این شکل می ایستید. آیا روش ایستادن شما هم به همین شکل است یا گاهی اوقات وزن را روی یکی از پاها می اندازید.

وقتی یک مرد به این شکل روی پاها می ایستد نشاندهنده تسلط است و به مردها اجازه می دهد مردانگی و همبستگی با گروه را نشان دهند. اگر می خواهید اعتماد به نفس تان بالا به نظر برسد به این حالت بایستید.

قفل کردن مچ پاها به هم نشان دهنده عصبی بودن شخص است

هنگامی که یک زن به این روش می نشیند ادب و زنانگی اش را نشان می دهد. اما اگر در موقعیت هایی مثل مصاحبه ها به این شکل بنشینید به نظر می رسد که عصبی هستید. درست مثل کندن پوست لب ها با دندان. این حالت نشان می دهد که می خواهید یک احساس منفی و یا عدم اطمینان را پس بزنید. وقتی پاها را زیر میز عقب می کشید نشان می دهید که نگرشی عقب افتاده دارید.

در این وضعیت اگر از شخصی که به این شکل نشسته است سوالات مثبت بپرسید ناخودآگاه مچ پاها را از هم باز می کند.

گذاشتن یک پا روی پای دیگر: شخص آماده بحث است

این حالت نشستن نشان می دهد که آماده بحث و در صورت لزوم رقابت هستید. درست است که بعضی ها به طور ثابت همیشه به این شکل می نشینند اما باید بدانید که با این طریقه نشستن نشان می دهید که قصد ندارید به بحث پایان بدهید.

اگر در این سبک نشستن یکی از دست ها یا هر دو دست را روی پا قرار دهید یعنی آدم خشکی هستید و شخصیت لجبازی دارید که هر دیدگاه مخالفی را رد می کند.

پاها روی هم در حالت ایستاده برای زنان و مردان مفاهیم متفاوتی دارد

این حالت ایستادن بیشتر مخصوص خانم هاست و حالت ایستادن پاها با فاصله مخصوص آقایان. این نحوه ایستادن نشان می دهد که این زن تصمیم دارد همانجایی که هست بماند و پیغام دیگری که می دهد پیغام “نزدیک شدن” ممنوع است.

در رابطه با مردها نیز همینطور یعنی تصمیم دارد همانجایی که هست بماند.

پاها کنار هم

این یک پوزیشن کاملا طبیعی است و نشان می دهد که نسبت به ماندن یا رفتن بی تفاوت هستید و فرقی برای تان نمی کند. اگر یک بچه این گونه در مقابل معلم بایستد تمرکز و توجه خود را نشان می دهد. به علاوه مردم از این روش برای ادای احترام استفاده می کنند و اگر تصمیم دارید به کسی آزاری نرسانید از این روش ایستادن استفاده کنید.

مچ پاها به جهتی که قرار است بروید

ثابت شده است که با نگاه کردن به وضعیت پاهای یک شخص خیلی چیزهایی را می توان درباره او متوجه شد. اگر در گروه ایستاده اید به نحوه ایستادن اطرافیان دقت کنید. ما آدم ها معمولا عادت داریم سر پاها را به سمت شخصی بگیریم که برای مان جذابیت بیشتری دارد.

متمرکز باشید

نحوه نشستن یا ایستادن شما چگونه است؟ آیا بعد از خواندن این مطلب به روش خودتان پی بردید؟ حالا که به پیام هایی که از طریق نحوه نشستن یا ایستادن شما ارسال می شوید پی بردید بیشتر مراقب نحوه قرار دادن پاها در حالت ایستاده یا نشسته باشید.

مقاله قبلیهنرمندهایی که روزهای سختی را برای موفقیت سپری کرده‌اند
مقاله بعدیسرمايه گذارى متعهد به اخلاق جامعه Socially Responsible Investing