نویسنده : گیتی هنرمند، سرپرست دفتر مهاجرتی دنیا

اکسپرس اینتری یک روش برای ارائه درخواست ویزا و مهاجرت به کانادا است. Express Entry که به خلاصه EE هم گفته می‌شود،‌ از سال ۲۰۱۵ برای بررسی پرونده‌های علاقمندان مهاجرت به کانادا در چهار دسته نیروی متخصص فدرال، تجربه فدرال، تجربه کانادایی و بخشی از برنامه‌های پذیرش استانی ایجاد شده است.

اداره مهاجرت کانادا می‌گوید با استفاده از برنامه جدید اکسپرس اینتری در مدت زمان کوتاه تری، تمام پروسه مهاجرت به کانادا، از ارائه درخواست تا گرفتن ویزای کانادا به اتمام خواهد رسید. قبل از ایجاد این برنامه، مدت‌زمان بررسی پرونده‌ها طولانی‌تر می‌شد و حتی در مواردی که امتیاز فرد متقاضی کم بود، این مدت زمان از ماه‌ها به سال‌ها می‌رسید.

قبل از هر چیز بهتر است که بدانید آیا برای ویزای تخصصی کانادا واجد شرایط هستید یا خیر. برای اطمینان از این موضوع از ابزار رایگان واجدین شرایط در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید. برای آشنایی بهتر و مشاهده جزئیات امتیاز دهی برای واجدین شرایط، صفحه فاکتورهای انتخاب وب‌سایت را مشاهده کنید. اگر ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز این روش امتیازدهی، را کسب کنید می‌توانید وارد مراحل بعدی شوید.

مراحل درخواست از طریق اکسپرس اینتری

اولین مرحله برای ارائه درخواست از طریق اکسپرس اینتری، ایجاد پروفایل به صورت آنلاین و رایگان در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا است.

رزومه‌ها یا همان پروفایل‌‌های متقاضیان مهاج که با امتیاز متقاضیان در این بانک بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مهارت زبانی محاسبه می‌شود. سیستم امتیازبندی جدید یا Comprehensive Ranking اخیرا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تغییراتی کرده است که بر اساس آن، داشتن خواهر یا برادری که اقامت دائم کانادا را داشته باشند و همین‌طور مهارت بالا در زبان فرانسوی امتیاز محسوب می‌شود.

پس از دریافت دعوت‌نامه، متقاضی ۹۰ روز فرصت دارد که تقاضای خود را به‌صورت آنلاین ثبت کند. در غیر این‌صورت دعوت‌نامه او لغو می‌شود و مجددا باید در Pool منتظر دعوت‌نامه دیگری باشد. به همین خاطر بهتر است که پس از ایجاد پروفایل برای جمع‌آوری مدارک مورد نیاز خود اقدام نمائید.

  • نحوه امتیاز دهی در سیستم اکسپرس اینتری

برای محاسبه دقیق امتیازتان در سیستم اکسپرس انتری، از ابزار رایگان CRS Tool در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید. لازم است که سوالات را یکی پس از دیگری کاملا صادقانه و دقیق پاسخ دهید. این سوالات درباره سن شما و همسرتان و همچنین مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان معتبر هر دوی شما هستند و جالب است که بدانید اگر شما در پاسخ به سوال «آیا مدرک آزمون معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی شما کمتر از ۲ سال گذشته گرفته شده است؟»، خیر باشد، سوالات بعدی نمایش داده نمی‌شوند و سیستم به شما می‌گوید که نمی‌توانید در این برنامه شرکت کنید. اگر تا انتها پیش بروید و به تمام سوالات پاسخ دهید، در نهایت مجموع امتیازات شما با جزئیات نمایش داده می‌شود.

روش اکسپرس انتری برای مهاجرت تخصصی به بعضی استان‌های کانادا هم کاربرد دارد. اما برای مهاجرت تخصصی به استان کبک، نمی‌توان از این روش استفاده کرد.

 

 

مقاله قبلیسلولیت چیست ؟ Cellulite 
مقاله بعدیآيا ممکن است زلزله ديگری در تهران رخ دهد؟