جزیره پرنس ادوارد (PEI) یکی از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری و طبیعت گردی در شرق کانادا قلمداد می شود که به دلیل برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری دولت این استان در سال های اخیر، از جمله مقصدهای مهاجرتی در قالب برنامه PNP نیز به شمار می رود.

این جزیره به دلیل چشم اندازهای طبیعی، لوکیشن فوق العاده ای برای فیلم ها و سریال های تلویزیونی محسوب می شود و در نیم قرن اخیر، در جذب هنرمندان و کارگردان های سینما و تلویزیون که این استان کوچک کانادا را برای فیلمبرداری انتخاب کرده اند، موفق بود. نام این جزیره از پرنس ادوارد (۱۷۶۷–۱۸۲۰)، فرزند چهارم جرج سوم بریتانیا و پدر ملکه ویکتوریا گرفته شده‌ است.

جزیره پرنس ادوارد، جایی است که لوکیشن رمان قصه های جزیره در آنجا اتفاق می افتد. قصه‌های جزیره با نام اصلی جاده‌ای به اَونلی (به انگلیسی: Road to Avonlea) محصول سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶، یک سریال کانادایی است. که نامزد ۱۶ جایزه امی و برنده ۴ جایزه آن است. داستان در یک شهر خیالی ساحلی کوچک در جزیره پرنس ادوارد کانادا در قرن ۲۰ رخ میدهد. بر اساس شخصیت‌ها و داستان‌های رمان لوسی ماد مونتگومری و یک اسپین آف از مینی سریال آن در گرین گیبلز است. اگرچه داستان «قصه های جزیره» در جزیره پرنس ادوارد می گذرد اما سریال در آكسبورگ اونتاریو فیلمبرداری و نماهای داخلی در تورنتو گرفته شد.

این مجموعه پس از نمایش داخلی‌اش در بیش از۱۴۰ کشور به نمایش درآمد و یکی از موفق ترین سریال های کانادایی در چند دهه اخیر به شمار می رود. داستان در مورد دختری شهری به نام سارا استنلی است که به این دهکده نقل مکان کرده تا با بستگان مادرِ فوت شده‌اش زندگی کند.

سریال تلویزیونی «جاده ای به سوی آونلئا» یا همان «قصه های جزیره» در فواصل سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ در كانادا و ایالات متحده پخش شد. این مجموعه تلویزیونی كه به مدت هفت سال از شبكه سی بی اس پخش شد، محصول مشترك كانادا و آمریكا (با همكاری كوین سولیوان، شركت دیسنی) بود.

بازیگران سریال نوستالژیک قصه های جزیره

اگرچه شركت دیسنی بعدها سهم بیشتری در تولید این سریال داشت و منجر به ماجراهای عجیبی شد كه مقدمات توقف سریال را فراهم ساخت. «قصه های جزیره» براساس اقتباسی آزاد از كتابی به قلم «ماد مونتگومری» نویسنده مشهوری است كه پیش از این سریال «آن و رویاهای سبز» براساس كتاب دیگری از او ساخته شد. «آن و رویاهای سبز» همان سریالی است كه در ایران نیز پخش شد و آن شرلی، دختر موقرمز را به یكی از شخصیت های خاطره انگیز تلویزیونی تبدیل كرد.

پرنس ادوارد کجاست؟

این استان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین استان کانادا (با احتساب قلمروها) محسوب می‌شود. مرکز این استان، شارلوت تاون نام دارد. جزیره پرنس ادوارد، صد و چهارمین جزیره بزرگ دنیا و بیست و سومین جزیره بزرگ کانادا محسوب می شود و ۵۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. این جزیره زیبا و دیدنی با مناظر طبیعی شگفت انگیز، در خلیج سینت لارنس در ساحل شرقی کانادا، در اقیانوس اطلس واقع شده است.

ایندکس سایت رسمی اداره مهاجرت دولت استانی پرنس ادوارد کانادا که برنامه کارآفرینی آن برای مهاجرت سریع و آسان به این کشور با استقبال مهاجران بین الملی مواجه شده است

جزیره پرنس ادوارد از سرزمین اصلی کانادا، نیوبرانزویک و نواسکوشیا توسط تنگه نورتامبرلند جدا شده است؛ و توسط پل ۱۳ کیلومتری «پل کنفدراسیون» به نیوبرانزویک متصل می‌شود. این جزیره، ۲۲۴ کیلومتر (۱۴۰ مایل) طول داشته و عرض آن بین ۶ تا ۶۴ کیلومتر (۴ تا ۴۰ مایل) می‌باشد و بیش از ۱۵۰ هزار نفر در آن ساکن هستند که بخشی از آن را مهاجران سرمایه گذار که حاضرند بیش از ۲۰۰ هزار دلار کانادا در این استان سرمایه گذاری کنند تشکیل می دهد.

منطقه LUPINS در جزیره پرنس ادوارد کانادا

Prince Edward Island’s Nature Trails

تصویری هوایی از طبیعت هزار رنگ و هزار نقش جزیره زیبا پرنس ادوارد کانادا

راه چوبی تعبیه شده بر فراز مزارع حاصخیز جزیره پرنس ادوارد کانادا که مکان های عکاسی فوق العاده ای را در اختیار شکارچیان لحظه های ناب و رویایی قرار می دهد

تصویری از معماری منظر خانه های ویلایی جزیره پرنس ادوارد کانادا

فانوس دریایی معروف جزیره پرنس ادوارد

تصویری که همچون نقاشی هایپر رئالیسم، جادوی رنگ ها در طبیعت هزار رنگ جزیره پرنس ادوارد را به نمایش می گذارد

جزیره پرنس ادوارد و مناطق اطراف یکی از مقصدهای دیدنی کروز گردی لاکچری بر فراز اقیانوس است

تصویری از معماری شهری در شهر شارلوت، مرکز استان جزیره پرنس ادوارد کانادا

سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، یکی از فرصت های کسب و کار پر پتانسیل جزیره پرنس ادوارد برای علاقمندان مهاجرت کارآفرینی به کانادا است

استان پرنس ادوارد کانادا، یکی از مقصدهای مهاجرتی سرمایه گذاری در سال های اخیر است

منبع: PEIANC
مقاله قبلیچه مدرک زبانی برای مهاجرت به کانادا قابل قبول است؟
مقاله بعدیآشنایی با شرکت هواپیمایی ایر کانادا