Rachel Notley روز دوشنبه گفت: «این وحدت اقتصادی ما کانادایی‌هاست که منشاء عظیم قدرت‌مان را تشکیل می‌دهد و نباید این را فراموش کنیم.»

آلبرتا قصد دارد تلاش‌های قانونی خود را برای گسترش خطوط لوله Trans Mountain با دولت فدرال تطبیق دهد و مقامات ایالتی این هفته به اتاوا می‌روند تا در مورد چگونگی این اتفاق مذاکره کنند.

Premier Rachel Notley says officials will head to Ottawa this week to talk pipelines.Dean Bennett / THE CANADIAN PRESS

نیروی کار ویژه دسترسی به بازار استان، دومین جلسه خود را در ادمونتون برگزار کرد.

در این جلسه در مورد اقدامات تلافی‌جویانه علیه بریتیش کلمبیا، چگونگی به دست آوردن قلب و ذهن کانادایی‌ها در مورد مسئله خط لوله و استراتژی قانونی آلبرتا صحبت شد.

Rachel Notley خاطر نشان کرد که پس از جلسه، جدال آلبرتا و برنابی به دادگاه کشیده خواهد شد و طی آن National Energy Board ادعا می‌کند که شهرداری با عدم صدور مجوز کار برای گسترش خط لوله، از حوزه‌ی عملیاتی خود تخطی می‌کند.

Notley گفت در صورتی که بریتیش کلمبیا همچنان بر سر راه گشترش خط لوله بایستد، بخش بزرگی از مباحثات نیروی کار ویژه بر انشعاب کانادا متمرکز خواهد شد.

Notley گفت صحبت از جنگ تجاری مهارنشدنی با ایالات متحده، رو به سوی یک اقتصاد جهانی نامشخص دارد.

او گفت: «این وحدت اقتصادی ما کانادایی‌هاست که منشاء عظیم قدرت‌مان را تشکیل می‌دهد و نباید این را فراموش کنیم. ما ۱۰ نهاد اقتصادی شخصی نیستیم که بخواهیم برای نفع بیشتر نسبت به دیگری با یکدیگر مبارزه کنیم.»

Notley گفت که بریتیش کلمبیا هم می‌تواند از حق خود استفاده کند و از دادگاه بپرسد آیا حق دارد محدودیت خط لوله را کنترل کند یا خیر؛ اما بهتر است این را بدانیم که این یک بازی بسیار خطرناک است که می‌تواند به اقتصاد و کشور آسیب برساند.

Notley متقاعد شده است دادگاه به بریتیش کلمبیا این اجازه را نخواهد داد تا درمورد محموله‌های خط لوله قانون تنظیم کنید.

اما اگر آنها چنین کنند و جلوی آلبرتا را برای انتقال نفت از طریق خط لوله بگیرند، به نقل از Notley «بریتیش کلمبیا به یک جنگ داخلی در کانادا دامن خواهد زد که اتفاقات اخیر ایالات متحده در مقابل آن هیچ است».

مقاله قبلیاعلام برندگان اسکار ۲۰۱۸ / فهرست کامل برگزیدگان
مقاله بعدیقانون جدید فروش cannabis فروشندگان را به مهاجرت به ادمونتون ترغیب می کند