Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

۵ حیوان وحشی که نگهداری از آنها به عنوان حیوان خانگی در کانادا قانونی است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داشتن حیوان خانگی می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده باشد. چه حیوان خانگی را به عنوان یک همراه می‌خواهید یا صرفا برای عشق خود به حیوانات از آنها نگهداری می‌کنید، یک حیوان خانگی خانه ما را پر از شور و شوق زندگی می‌کند.

به جز گربه و سگ، حیوانات دیگری هم هستند که می‌توانند حیوانات خانگی باشند، اما شما تعجب کنید اگر بدانید حیوانات وحشی زیادی وجود دارند که می‌توانید در خانه خود از آنها نگهداری کنید.

در اینجا اسم پنج حیوان وحشی را که می‌توانید بر خلاف تصورتان به صورت قانونی به عنوان حیوان خانگی از آنها نگهداری کنید نام می‌بریم:

کپی‌بارا

این بزرگترین جونده‌ی جهان، شبیه به یک همستر ولی به اندازه‌ی یک سگ است. گرچه می‌تواند حیوان خانگی مناسبی باشد، اما زیاد علف می‌خورد و نیاز به فضایی برای شنا کردن دارد. همچنین خیلی برای افرادی که بچه دارند ایده‌آل نیست چون دندان‌های تیز و بزرگی دارد و گاهی تهاجمی رفتار می‌کند.

والابی (کانگوروی متوسط)

این حیوان بومی استرالیا که اساسا یک کنگره کوچک است، در کمال تعجب در آلبرتا بسیار طرفدار دارد. این حیوان خانگی اجتماعی می‌توانند تا سه فوت قد بکشد و حتی آموزش‌پذیر است. اگر چه این حیوان نیاز به نگهداری زیادی دارد، اما اینکه در یک کیسه می‌خوابند باعث می‌شود خیلی دوست‌اشتنی باشند.

گوزن مانتجک (Muntjac)

گوزن مانتجک که به آن barking deer هم گفته می‌شود، می‌تواند تا ۲۰ پوند رشد کند و شبیه به یک Bambi کوچولو شود. بهترین چیز در مورد آنها این است که آنها اسم خودشان را می‌شناسند و داخل یک جعبه‌ی کوچک می‌خوابند.

شوگر کلایدر (Sugar Glider)

این پستاداران کوچک، به دلیل علاقه شدید به چیزهای شیرین و توانایی پرواز گلایدر مانندشان به این اسم خوانده می‌شوند. آنها به عنوان حیوان خانگی به دستوراتی که به آنها می‌دهید و اسم‌شان پاسخ می‌دهند، اما چون موجوات کُلُنی‌زی هستند، اگر فقط یکی از آنها را داشته باشید به معنای واقعی کلمه از تنهایی می‌میرند.

روباه فِنِک (Fennec)

جایزه دوست‌داشتنی‌ترین حیوان خانگی وحشی، به این روباه کوچک می‌رسد؛ مستقل به اندازه‌ی گربه و مهربان به اندازه‌ی سگ. عاشق بازی کردن هستند، اما به سر و صدای زیاد حساسند بنابراین بهتر است سکوت را رعایت کنید.

منبع: Dailyhive