Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

افزایش قیمت بنزین در سرتاسر کانادا در هفته‌ی جاری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا قیمت بنزین در سراسر کشور افزایش قابل توجهی داشته و متاسفانه همچنان هم ادامه دارد. انتظار می‌رود این افزایش قیمت در هفته‌ی جاری در تمامی شهرهای کشور خودی نشان دهد و  ظاهرا مدتی هم به همین منوال خواهد ماند.

با توجه به اینکه دلار کانادا همچنان ارزش خود را از دست می‌دهد، انتظار می‌رود امسال سال سختی برای نفت و بنزین کانادا باشد. با افزایش تعداد پالایشگاه‌های کانادا که رو به تعطیلی می‌روند، قیمت‌ها طی این هفته بالا خواهد رفت.

انتظار می‌رود این هفته قیمت بنزین در کبک ده سنت افزایش یافته و به قیمت میانگین ۱۳۵٫۷ سنت در هر لیتر برسد. همچنین در بریتیش کلمبیا نیز انتظار می‌رود قیمت بنزین جهش قابل‌توجهی داشته باشد و به بالاترين ركورد خود یعنی ۱۵۵٫۹ سنت در هر لیتر برسد.

جهش سه درصدی قیمت در کلگری، ادمونتون، رجینا، ساسکاتون و وینیپگ نیز قریب‌الوقوع است. این در حالی است که قیمت‌ها در اکثر انتاریو حداقل یک درصد و در مری‌تایمز نیز قیمت بنزین دو سنت افزایش خواهد داشت.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند امسال سال سختی در سراسر کشور باشد و متوسط قیمت بنزین نزدیک به ۱٫۱۹ دلار خواهد رسید (بیشترین میزان از سال ۲۰۱۴).

منبع: Dailytings