Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

سفر نخست‌وزیر آلبرتا به تورنتو و ایالات‌متحده برای حمایت از خطوط لوله

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Rachel Notley نخست‌وزیر آلبرتا می‌گوید به زودی عازم تورنتو و نیویورک است تا از گسترش خط لوله نفتی Trans Mountain پشتیبانی کند. وی می‌گوید همچنین در اوایل ماه می، پیام خود را در جلسه‌ای در Scottsdale آریزونا، به گوش فرمانداران ایالات‌متحده و مکزیک و همچنین نخست وزیران کانادا می‌فرستد.

جزئیات مربوط به اینکه نخست وزیر چه کسی را ملاقات خواهد کرد هنوز مشخص نشده است.

به گفته‌ی نخست وزیر بسیار ضروری است فشار برای تکمیل و به پایان رسیدن گسترش خطوط Trans Mountain را ادامه دهیم تا نفت بیشتری از آلبرتا به سمت ساحل منتقل شود.

وی روز سه‌شنبه در نشست عمومی با انجمن حزب NDP خود گفت: «رهبران اقتصادی کشور بايد با عزم و اراده راسخ سخن بگويند».

او گفت رهبران باید همگام با تعادل مدیریت اقتصادی با نظارت محیطی، زمینه میانی را پیدا کنند. «صدای مخالفان دارد بلندتر می‌شود».

«کسانی هستند که می‌خواهند برخی افراد را از اقدامات اقلیمی جدا کنند و کسانی هم هستند که می‌خواهند اقدامات اقلیمی را از توسعه‌ی اقتصادی بلندمدت جدا کنند. که هیچ‌کدام صحیح نیست».

Notley همچنین صحبت‌هایی نیز درخطاب به فرماندار واشنگتن Jay Inslee داشت.

« (Inslee) اخیرا گفته است که با Trans Mountain مخالفت است. این اظهار نظر از ایالتی است که هرساله پذیرای صدها تن (نفت) از بنادرش آلاسکا است».

دولت بریتیش کلمبیا گفته است که در مورد انشعاب سرریزهای نفت از تانکرها و افزایش ترافیک آنها نگران است و با پروژه Trans Mountain مبارزه می‌کند.

Inslee نیز گفته است که آنها هم این نگرانی را در مورد سرریزهای تانکرها دارند.

خط Trans Mountain میزان نفتی که از آلبرتا به برنابی بریتیش ملنبیا منتقل می‌شود را تا سه برابر افزایش می‌دهد.
Notley گفته است که گسترش خط لوله که در اتاوا نیز تایید شده است، برای آلبرتا بسیار کلیدی است تا بتواند قیمت‌ بهتری در بازارهای خارجی نفت بدست آورد.

تنگناهای خط لوله و افزایش هزینه‌های حمل و نقل توسط راه‌آهن، قیمت نفت سنگینی که آلبرتا می‌تواند در بازار آمریکای شمالی وارد کند را کاهش می‌دهد.

Trans Mountain با تاخیر مجوز و چالش‌های متعدد دادگاهی در بریتیش کلمبیا مواجه بوده است. Notley می‌گوید اگر بریتیش کلمبیا همچنان برای خطوط لوله سنگ بیاندازید، دولت او نیز در این جلسه مجوز لازم برای کاهش میزان نفتی که به بریتیش کلمبیا مناقل می‌شود را خواهد گرفت.

منبع: Metro